Prostředky koherence v textech nejmladších uživatelů jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152675" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152675 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://jazyk-literatura-komunikace.cz/index.php/cislo-2-2014" target="_blank" >http://jazyk-literatura-komunikace.cz/index.php/cislo-2-2014</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prostředky koherence v textech nejmladších uživatelů jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Autorka příspěvku se zaměřuje na zkoumání písemných projevů nejmladších uživatelů grafického systému jazyka, tzn. dětí ve věku 7 až 9 let. Koncepce výzkumného šetření a jeho teoretická báze staví na současném neuspokojivém stavu písemného projevu mladé generace, který často postrádá myšlenkovou a komunikační soudržnost, a tedy i celkovou smysluplnost. Cílem autorky je popsat základní prostředky koherence textových elementů žáků základní školy, kteří neznají všechna gramatická a stylistická pravidla a skoherencí pracují intuitivně. Výzkumná sonda se rovněž věnuje klasifikaci nejčastějších jevů, které soudržnost textu narušují.
Název v anglickém jazyce
Coherence of written communiques of youngest language users
Popis výsledku anglicky
Author of the paper focuses on research of written expressions of youngest language graphic system users; it means children aged 7 - 9. Conception of the research survey and its theoretical base is built on the present unsatisfactory state of the writtenexpression of young generation that often misses thought and communicational coherence and thus whole meaningfulness. Our objective is to describe basic coherence means of text elements of pupils at elementary school who do not know all the syntactic rules and work with the coherence on the intuitive basis. Author also focuses on classification of the most common phenomena that interrupt the text coherence.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Jazyk - literatura - komunikace
ISSN
1805-689X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—