Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prostředky koherence v textech nejmladších uživatelů jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152675" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152675 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://jazyk-literatura-komunikace.cz/index.php/cislo-2-2014" target="_blank" >http://jazyk-literatura-komunikace.cz/index.php/cislo-2-2014</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prostředky koherence v textech nejmladších uživatelů jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka příspěvku se zaměřuje na zkoumání písemných projevů nejmladších uživatelů grafického systému jazyka, tzn. dětí ve věku 7 až 9 let. Koncepce výzkumného šetření a jeho teoretická báze staví na současném neuspokojivém stavu písemného projevu mladé generace, který často postrádá myšlenkovou a komunikační soudržnost, a tedy i celkovou smysluplnost. Cílem autorky je popsat základní prostředky koherence textových elementů žáků základní školy, kteří neznají všechna gramatická a stylistická pravidla a skoherencí pracují intuitivně. Výzkumná sonda se rovněž věnuje klasifikaci nejčastějších jevů, které soudržnost textu narušují.

  • Název v anglickém jazyce

    Coherence of written communiques of youngest language users

  • Popis výsledku anglicky

    Author of the paper focuses on research of written expressions of youngest language graphic system users; it means children aged 7 - 9. Conception of the research survey and its theoretical base is built on the present unsatisfactory state of the writtenexpression of young generation that often misses thought and communicational coherence and thus whole meaningfulness. Our objective is to describe basic coherence means of text elements of pupils at elementary school who do not know all the syntactic rules and work with the coherence on the intuitive basis. Author also focuses on classification of the most common phenomena that interrupt the text coherence.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jazyk - literatura - komunikace

  • ISSN

    1805-689X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus