Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teachers' experience with integrated education of students with visual impairment in mainstream primary schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152703" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152703 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teachers' experience with integrated education of students with visual impairment in mainstream primary schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In primary schools in the Olomouc Region almost a half of teachers are experienced in teaching students with impairment. The Olomouc Region is one of the best secured in the field of integration in the Czech Republic and provides continuing education ofteachers at Palacky University and other institutions. This article provides an insight into the current state of integrated education in practice. Methods: Quantitative research was used for the investigation. Data collection was carried out through a questionnaire survey in mainstream schools of the selected region. Among others, the questionnaire included questions about the conditions for integrating students with visual impairment and about the difficulties teachers experienced with integrated students. The questionnaire survey involved a total of 268 teachers. Results: A half of teachers did not incline either to the pro-integration or the pro-segregation tendency. Although almost 50 % of teachers are experienced in integrating a

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers' experience with integrated education of students with visual impairment in mainstream primary schools

  • Popis výsledku anglicky

    In primary schools in the Olomouc Region almost a half of teachers are experienced in teaching students with impairment. The Olomouc Region is one of the best secured in the field of integration in the Czech Republic and provides continuing education ofteachers at Palacky University and other institutions. This article provides an insight into the current state of integrated education in practice. Methods: Quantitative research was used for the investigation. Data collection was carried out through a questionnaire survey in mainstream schools of the selected region. Among others, the questionnaire included questions about the conditions for integrating students with visual impairment and about the difficulties teachers experienced with integrated students. The questionnaire survey involved a total of 268 teachers. Results: A half of teachers did not incline either to the pro-integration or the pro-segregation tendency. Although almost 50 % of teachers are experienced in integrating a

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2014 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-2484-0

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    0324-0327

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    17. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku