Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attitudes of teachers in primary schools to the process of the integration of pupils with visual impairment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152699" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152699 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attitudes of teachers in primary schools to the process of the integration of pupils with visual impairment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The number of students with disabilities in the Czech Republic has increased recently. There is not only the process of integration, but also segregation. This paper focuses on teachers' attitudes to the process of integration of pupils with visual impairment. Methods: Quantitative research methods for were used data collection. The data were collected through questionnaires. The questionnaires were aimed at teachers in mainstream schools in the Olomouc region. In the Czech Republic, the Olomouc regionis one of the best in integrating pupils with disabilities. Results: According to the results of the research it is possible to evaluate the current state of integration. The comparison of teachers' attitudes brought interesting findings. A part of the teachers think that successful integration of individuals with sensory impairment depends on the extent of disability. But up to 50 % of teachers' attitudes show that they are not prepared for integration of pupils with visual impairment.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes of teachers in primary schools to the process of the integration of pupils with visual impairment

  • Popis výsledku anglicky

    The number of students with disabilities in the Czech Republic has increased recently. There is not only the process of integration, but also segregation. This paper focuses on teachers' attitudes to the process of integration of pupils with visual impairment. Methods: Quantitative research methods for were used data collection. The data were collected through questionnaires. The questionnaires were aimed at teachers in mainstream schools in the Olomouc region. In the Czech Republic, the Olomouc regionis one of the best in integrating pupils with disabilities. Results: According to the results of the research it is possible to evaluate the current state of integration. The comparison of teachers' attitudes brought interesting findings. A part of the teachers think that successful integration of individuals with sensory impairment depends on the extent of disability. But up to 50 % of teachers' attitudes show that they are not prepared for integration of pupils with visual impairment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2014 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-2484-0

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    0319-0323

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    17. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku