Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teachers' Experience in Integrated Education of Students with Visual Disabilities in Mainstream Primary Schools in Czech Republic and in Slovenia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153569" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153569 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teachers' Experience in Integrated Education of Students with Visual Disabilities in Mainstream Primary Schools in Czech Republic and in Slovenia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In primary schools of Olomouc Region almost half of the teachers has an experience of teaching students with disabilities. Olomouc region is one of the best secured in the field of integration in the Czech Republic and provides continuing education of teachers at the Palacky University and other institutions. The situation in Slovenia is similar. This article provides comparison on the current state of integrated education in practice in these two countries. Methods: Quantitative research was used for the investigation. Data collection was carried out through a questionnaire survey in mainstream schools of the selected regions. Among others, the questions on conditions for integration of students with visual disabilities and on difficulties experiencedby teachers with integrated students were stated. Results: Half of the teachers in the Czech Republic did not incline either the pro-integration or the pro-segregation tendencies. Although most of the teachers have an experience in integ

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers' Experience in Integrated Education of Students with Visual Disabilities in Mainstream Primary Schools in Czech Republic and in Slovenia

  • Popis výsledku anglicky

    In primary schools of Olomouc Region almost half of the teachers has an experience of teaching students with disabilities. Olomouc region is one of the best secured in the field of integration in the Czech Republic and provides continuing education of teachers at the Palacky University and other institutions. The situation in Slovenia is similar. This article provides comparison on the current state of integrated education in practice in these two countries. Methods: Quantitative research was used for the investigation. Data collection was carried out through a questionnaire survey in mainstream schools of the selected regions. Among others, the questions on conditions for integration of students with visual disabilities and on difficulties experiencedby teachers with integrated students were stated. Results: Half of the teachers in the Czech Republic did not incline either the pro-integration or the pro-segregation tendencies. Although most of the teachers have an experience in integ

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2015 Proceedings

  • ISBN

    978-84-606-5763-7

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    7179-7183

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Madrid, Spain

  • Datum konání akce

    2. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku