Basic Discourse on Discipline for Novice Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33151923" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33151923 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4236/jss.2015.32012" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4236/jss.2015.32012</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4236/jss.2015.32012" target="_blank" >10.4236/jss.2015.32012</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Basic Discourse on Discipline for Novice Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a research investigation focused on creating a basic discourse on discipline in novice teachers. The qualitatively-chosen methodology identifies, for a selected sample, how length of pedagogical experience and gender influence the creation and maintenance of a teacher's authority in the classroom. This research is a part of the project, which focuses on mapping the different approaches of education for novice teachers to PDF Palacky University in Olomouc. The aim is to highlight thepossible theoretical and methodological approaches in addressing the issue of discipline than on specific statistical data.
Název v anglickém jazyce
Basic Discourse on Discipline for Novice Teachers
Popis výsledku anglicky
This paper presents a research investigation focused on creating a basic discourse on discipline in novice teachers. The qualitatively-chosen methodology identifies, for a selected sample, how length of pedagogical experience and gender influence the creation and maintenance of a teacher's authority in the classroom. This research is a part of the project, which focuses on mapping the different approaches of education for novice teachers to PDF Palacky University in Olomouc. The aim is to highlight thepossible theoretical and methodological approaches in addressing the issue of discipline than on specific statistical data.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Open Journal of Social Sciences
ISSN
2327-5952
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
88-95
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—