Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Phenomenon of Discipline of the Novice Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73599367" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73599367 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/CHUDY2019PHE" target="_blank" >https://library.iated.org/view/CHUDY2019PHE</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.1154" target="_blank" >10.21125/iceri.2019.1154</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Phenomenon of Discipline of the Novice Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The topic of the article is the discipline of the novice teachers. The paper deals with the factors that influence the discipline in teaching process of the novice teachers. Similar researches on this discipline have been published, but they are not elaborated in the literature so far. The research focuses on the factors that influence the discipline of novice teachers in the Czech Republic and Slovenia, in the target area of Maribor. The main aim of this article is to answer the following question: &quot;Are there specific factors that influence discipline in the teaching process of novice teachers?&quot; The outcome of the research will be a comparison of factors that influence discipline in teaching process of novice teachers in the Czech Republic and Slovenia. Using cluster and factor analysis, we specified factors from both countries. Based on this methodology, we have answered the above-mentioned research question. In the research we compared the opinions of students who are also novice teachers on the issue of discipline of pupils in teaching in the Czech Republic with students&apos; opinions in Slovenia. The research results will serve as a methodology for novice teachers not only in the Czech Republic but also abroad.

  • Název v anglickém jazyce

    The Phenomenon of Discipline of the Novice Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of the article is the discipline of the novice teachers. The paper deals with the factors that influence the discipline in teaching process of the novice teachers. Similar researches on this discipline have been published, but they are not elaborated in the literature so far. The research focuses on the factors that influence the discipline of novice teachers in the Czech Republic and Slovenia, in the target area of Maribor. The main aim of this article is to answer the following question: &quot;Are there specific factors that influence discipline in the teaching process of novice teachers?&quot; The outcome of the research will be a comparison of factors that influence discipline in teaching process of novice teachers in the Czech Republic and Slovenia. Using cluster and factor analysis, we specified factors from both countries. Based on this methodology, we have answered the above-mentioned research question. In the research we compared the opinions of students who are also novice teachers on the issue of discipline of pupils in teaching in the Czech Republic with students&apos; opinions in Slovenia. The research results will serve as a methodology for novice teachers not only in the Czech Republic but also abroad.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-14755-7

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

    2340-1095

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    4682-4689

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Sevilla

  • Datum konání akce

    11. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku