Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Phenomenon of Discipline and Its Conception for Novice Teachers - A Discourse Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153965" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153965 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scirp.org/Journal/PaperInformation.aspx?PaperID=56420#.VVsGMfBcDjJ" target="_blank" >http://www.scirp.org/Journal/PaperInformation.aspx?PaperID=56420#.VVsGMfBcDjJ</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4236/ce.2015.68073" target="_blank" >10.4236/ce.2015.68073</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Phenomenon of Discipline and Its Conception for Novice Teachers - A Discourse Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study is oriented on the problems and issues relating to the conception of discipline and methods for novice teachers and presents the results of a research investigation that focuses on the phenomenon of discipline and the creation of a basic discourse about discipline and novice teachers. Discipline is a phenomenon of our time. Maintaining discipline is a routine event for teachers; however, the manner of achieving it is very complex. Every student is an individual in the educational process-andthus, it is also necessary to approach the issue of discipline in the same way. The aim of this study is, to begin with, to identify the possible terminological definitions like discipline, authority, and the professional careers of teachers and novice teachers. Further, the text focuses on the problems and issues of discipline from a variety of different perspectives and concepts; namely, the normative, educational-psychological and methodical perspectives. The whole study, as a consoli

  • Název v anglickém jazyce

    The Phenomenon of Discipline and Its Conception for Novice Teachers - A Discourse Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    This study is oriented on the problems and issues relating to the conception of discipline and methods for novice teachers and presents the results of a research investigation that focuses on the phenomenon of discipline and the creation of a basic discourse about discipline and novice teachers. Discipline is a phenomenon of our time. Maintaining discipline is a routine event for teachers; however, the manner of achieving it is very complex. Every student is an individual in the educational process-andthus, it is also necessary to approach the issue of discipline in the same way. The aim of this study is, to begin with, to identify the possible terminological definitions like discipline, authority, and the professional careers of teachers and novice teachers. Further, the text focuses on the problems and issues of discipline from a variety of different perspectives and concepts; namely, the normative, educational-psychological and methodical perspectives. The whole study, as a consoli

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Creative Education

  • ISSN

    2151-4755

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    711-717

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus