Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Technical Support of Innovation in Pre-Gradual Preparation of Voice Professionals in Educationally Oriented University Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153552" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153552 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://library.iated.org/view/SEBKOVA2015TEC" target="_blank" >http://library.iated.org/view/SEBKOVA2015TEC</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Technical Support of Innovation in Pre-Gradual Preparation of Voice Professionals in Educationally Oriented University Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Voice professionals, comprising selected respondents - future educators, constitute a high-risk group of individuals where the existence of voice disorders can possibly impact verbal expression and, thus, the performance of their profession. The incidence of voice disorders (dysphonia) is high in these individuals. For this reason, we perceive the implementation of prevention of voice disorders within pre-gradual preparation as indispensable. The results of the research carried out through the VHI Form(Voice Handicap Index) concerning students from the Faculty of Education, Palacký University in Olomouc (n=82) refer to the fact that 15.55% of pedagogical students have voice difficulties. With regard to the average age of the students (22-23 years) andtheir future occupation as teachers, we can consider the given findings as highly alarming. Modern speech and language therapy is typical for developments in instrumental aids and technical and technological base enabling thorough diagno

  • Název v anglickém jazyce

    Technical Support of Innovation in Pre-Gradual Preparation of Voice Professionals in Educationally Oriented University Students

  • Popis výsledku anglicky

    Voice professionals, comprising selected respondents - future educators, constitute a high-risk group of individuals where the existence of voice disorders can possibly impact verbal expression and, thus, the performance of their profession. The incidence of voice disorders (dysphonia) is high in these individuals. For this reason, we perceive the implementation of prevention of voice disorders within pre-gradual preparation as indispensable. The results of the research carried out through the VHI Form(Voice Handicap Index) concerning students from the Faculty of Education, Palacký University in Olomouc (n=82) refer to the fact that 15.55% of pedagogical students have voice difficulties. With regard to the average age of the students (22-23 years) andtheir future occupation as teachers, we can consider the given findings as highly alarming. Modern speech and language therapy is typical for developments in instrumental aids and technical and technological base enabling thorough diagno

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2015 Proceedings

  • ISBN

    978-84-606-5763-7

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    5423-5635

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Madrid, Spain

  • Datum konání akce

    2. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku