Způsoby rozvoje kompetencí učitelů v oblasti práce s moderními didaktickými prostředky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154357" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154357 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.kteiv.upol.cz/tvv_web/tvv15/tvv_2015_proceedings.pdf" target="_blank" >http://www.kteiv.upol.cz/tvv_web/tvv15/tvv_2015_proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2015.011" target="_blank" >10.5507/tvv.2015.011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Způsoby rozvoje kompetencí učitelů v oblasti práce s moderními didaktickými prostředky
Popis výsledku v původním jazyce
V době exploze informačních a komunikačních technologií se tak do popředí zájmu pedagogů dostávají moderní, na digitálních technologiích postavené didaktické prostředky, které využívají multimédia. Jednotlivé složky multimediálních prezentací, které jsouzprostředkovány náročnějšími technickými sestavami, v nichž má hlavní slovo výpočetní technika - ona jediná je schopna převést informace z různých zdrojů do společného prostředí procesem nazývaným digitalizace, je nutné nejen sestavit, ale zvládat jehodistribuci nejen směrem k žákům, ale také vhodně sdílet směrem k ostatním pedagogům. Všechny uvedené skutečnosti kladou nové požadavky na učitele, kteří musí být připraveni s moderními didaktickými prostředky a technologiemi pracovat a vytvářet pro potřeby takto koncipované výuky také vhodné vzdělávací materiály a také je vhodným způsobem využívat při výuce. V tomto moderním paradigmatu vzdělávání jsou tak kladeny nové požadavky na učitele a i když nemusí být učitelé nutně experti na obl
Název v anglickém jazyce
Ways of Developing Teachers' Competencies in Working with Modern Didactic Resources
Popis výsledku anglicky
The current expansion of information and communication technology brings to the forefront of teachers modern, digital technology based didactic tools, using multimedia. The individual components of multimedia presentations that are mediated by demandingtechnical assemblies, dominated by IT, which alone is able to transfer information from various sources into a common environment by means of a process called digitization, have not only to be built, but also distributed to pupils, and shared with othermembers of teaching staff. All the above mentioned facts mean new challenges for teachers who have to be ready not only to use modern didactic resources and technologies, but also to create suitable teaching materials, and apply them in classes. The dynamically changing education paradigm thus places new demands on teachers who are not necessarily ICT experts, yet should be able to use the ICT tools in classes, acting primarily as advisors. The submitted paper presents the concept of tra
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
193-200
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—