Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICT nástroje a učitelé: adorace či rezistence?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73580226" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73580226 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333160040" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333160040</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.17.24450926" target="_blank" >10.5507/pdf.17.24450926</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ICT nástroje a učitelé: adorace či rezistence?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Neustálý rozvoj informačních a komunikačních technologií, včetně jejich zavádění do vzdělávání, kladou stále nové požadavky na učitele, kteří musí být připraveni s moderními ICT nástroji pracovat a vytvářet pro potřeby takto koncipované výuky také vhodné vzdělávací materiály. Tato potřeba vychází nejen z praxe, ale také z nutnosti akceptovat moderní paradigma vzdělávání, jehož vlajkovou lodí je konstruktivismus, který vnímá důležitost vnitřních předpokladů žáka pro učení, ale také jeho kontaktů či interakce s prostředím. V tomto moderním paradigmatu vzdělávání jsou tedy ICT nástroje vhodným prostředkem pro zvýšení efektivity vzdělávacího procesu, jak z pohledu žáka, tak i učitele. Předložená publikace na tyto současné výzvy reaguje a pokouší o celkovou analýzu způsobů a přístupů k využití ICT nástrojů učiteli mateřských, základních a středních škol v oblasti realizace výuky podpořené moderními didaktickými prostředky a digitálními technologiemi. Tato analýza, vymezující teoretická východiska řešené problematiky na základě analýz příslušných teorií učení, je také doplněna několika výzkumnými šetřeními, jejich průběh a výsledky jsou v předložené publikaci prezentovány. Tato výzkumná šetření, realizovaná na základě použití kvantitativních výzkumných metod, poskytují popis aktuálního stavu ve využívání ICT nástrojů v práci učitele a identifikují i některé bariéry a omezení, které učitele od využití ICT nástrojů ve výuce odrazují

  • Název v anglickém jazyce

    ICT tools versus teachers: adoration or resistence?

  • Popis výsledku anglicky

    A constant development of information and communication technologies, including their introduction into the education, place more and more demands on teachers who have to be prepared to work with modern ICT tools and to create suitable educational materials for the needs of teaching designed in this fashion. This need does not emerge only from the educational practice, but also from the necessity to accept modern educational paradigm whose flag-ship is the constructivism which perceives the importance of inner preconditions of a pupil for learning, but also their contacts or interactions with the environment. In this modern educational paradigm, the ICT tools are a suitable means to improve the effectivity of the educational process: from the perspective of both a pupil and a teacher. The submitted publication reacts on those topical calls, and it strives for an overall analysis of ways and approaches to the employment of ICT tools by the teachers of pre-primary, basic and secondary schools in the area of realization of teaching supported by modern didactic means and digital technologies. This analysis, delimiting theoretical bases of the solved issue based on analyses of relevant learning theories, is also completed by several researches – their courses and results are presented in the submitted publication. These researches (realized based on the employment of quantitative research methods) provide a description of the current state of the employment of ICT tools in the teacher’s profession and they also identify some barriers and limits which discourage the teachers from the employment of ICT tools in their teaching.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5092-6

  • Počet stran knihy

    321

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy