Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Completion of Compulsory Education by Pupils with Learning Disabilities in the Context of the Transition Planning Process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155024" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155024 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Completion of Compulsory Education by Pupils with Learning Disabilities in the Context of the Transition Planning Process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the issue of completion of compulsory education (CCE) by pupils with learning disabilities in The Czech Republic. It presents the author's research based on the process of transition planning with 3 pupils leaving special school tostart another stage of their lives. The research has a qualitative design viewed from the perspective of the researcher/s; pupils; parents; class teachers, and other people involved. The acquired data - including transcribed, semi-structured, recorded interviews as well as transcribed recorded group discussions - were analysed using a content and frame analysis. The transcribed data was then subjected to the process of segmentation. This was preceded by the author's reading of numerous reports, manuscripts and documents from which subsequently contextually relevant passages emerged. The final outputs of the whole analytical process included four different categories and their sub-categories (time; awareness; transition planning, and tra

  • Název v anglickém jazyce

    Completion of Compulsory Education by Pupils with Learning Disabilities in the Context of the Transition Planning Process

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the issue of completion of compulsory education (CCE) by pupils with learning disabilities in The Czech Republic. It presents the author's research based on the process of transition planning with 3 pupils leaving special school tostart another stage of their lives. The research has a qualitative design viewed from the perspective of the researcher/s; pupils; parents; class teachers, and other people involved. The acquired data - including transcribed, semi-structured, recorded interviews as well as transcribed recorded group discussions - were analysed using a content and frame analysis. The transcribed data was then subjected to the process of segmentation. This was preceded by the author's reading of numerous reports, manuscripts and documents from which subsequently contextually relevant passages emerged. The final outputs of the whole analytical process included four different categories and their sub-categories (time; awareness; transition planning, and tra

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2015 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-2657-6

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    968-978

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku