Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inclusive Setting - A Current Issue in Special Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155306" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155306 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusive Setting - A Current Issue in Special Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The book "Inclusive Setting - A Current Issue in Special Education" is a comparative study focused on current issues of inclusive education in the People's Republic of China and the Czech Republic. The contents report on research among teachers and parents of pupils with special educational needs. The main objective was to describe the support system for each participant in inclusive education. Furthermore, some of the results are taken from published research focused on the attitudes of teachers and their reflection on their own competencies for this educational journey. The results were analyzed and subsequently a comparison was made of the characteristics of support systems, and the effectiveness of their functioning was reported on. The research led to reflection on the status and potential future routing of special educational support for inclusive education.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive Setting - A Current Issue in Special Education

  • Popis výsledku anglicky

    The book "Inclusive Setting - A Current Issue in Special Education" is a comparative study focused on current issues of inclusive education in the People's Republic of China and the Czech Republic. The contents report on research among teachers and parents of pupils with special educational needs. The main objective was to describe the support system for each participant in inclusive education. Furthermore, some of the results are taken from published research focused on the attitudes of teachers and their reflection on their own competencies for this educational journey. The results were analyzed and subsequently a comparison was made of the characteristics of support systems, and the effectiveness of their functioning was reported on. The research led to reflection on the status and potential future routing of special educational support for inclusive education.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-4434-5

  • Počet stran knihy

    161

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy