Pedeutologické aspekty sociální distance vůči lidem s postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F20%3A43895857" target="_blank" >RIV/44555601:13430/20:43895857 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pedeutologické aspekty sociální distance vůči lidem s postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Obsah textu je zaměřen na problematiku sociální distance k lidem s postižením v pedeutologickém kontextu a má několik základních cílových linií. V počátečních částech jsou vymezena základní paradigmata speciální pedagogiky, která jsou zaměřena na problematiku aktuální změn pojetí u nás i ve světě. Systém speciálně pedagogických potřeb se mění v koncept podpory, případně v koncept vzdělávacích potřeb, které by měl být schopen naplňovat každý peda - gog. Právě proto jsme se následně zaměřili na představení učitele jako nositele proinkluzivních změn. Následně jsou vymezeny kompetence, které by měl mít kvalitní pedagog v proin - kluzivně nastavením prostředí školy, včetně nejaktuálnějších metod, které se ve světě využívají a jsou považovány za aktuální středobod "inkluzivní didaktiky". Mezi dva základní rámce vymezujeme Universal Design for Learning (UDL) a Di - fferentiated instruction, které jsou využívány hlavně v USA. Následující kapitola je zaměřena na problematiku postojů a sociální distance v obecném slova smyslu i v konkrétním zamření na sociální distanci vůči osobám s postižením, kde se primárně zaměřujeme na zahraniční výsledky výzkum, které komparujeme s re - alizovanými výzkumnými šetřeními u nás.
Název v anglickém jazyce
Pedeutology aspects of socian distance towards people with disability
Popis výsledku anglicky
The publication focuses on the issue of social distance towards people with disabilities in the pedeutological context. The text has several basic target lines. In the initial parts, the basic paradigms of special education are defined, which are focused on the issue of current conceptual changes in the Czech Republic and abroad. The system of special educational needs has been transforming into the concept of support, or the concept of educational needs every teacher should be able to fulfil. That is why we focused on introducing the teacher as a carrier of pro-inclusive changes. Subsequently, the competences a quality teacher should possess in a pro-inclusive school setting are defined, including the most recent methods used in the world and considered centrepiece within "Inclusive Didactics". We operate with two fundamental frameworks in our research: The Universal Design for Learning (UDL) and The Differentiated Instruction (DI), both of which are mainly used in the USA. The following chapter focuses on the issue of attitudes and social distance in general as well as specifically towards the persons with disabilities focusing primarily on foreign research results compared with research surveys conveyed in our country
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-907809-4-1
Počet stran knihy
279
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—