Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedeutologické aspekty sociální distance vůči lidem s postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F20%3A43895857" target="_blank" >RIV/44555601:13430/20:43895857 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pedeutologické aspekty sociální distance vůči lidem s postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obsah textu je zaměřen na problematiku sociální distance k lidem s postižením v pedeutologickém kontextu a má několik základních cílových linií. V počátečních částech jsou vymezena základní paradigmata speciální pedagogiky, která jsou zaměřena na problematiku aktuální změn pojetí u nás i ve světě. Systém speciálně pedagogických potřeb se mění v koncept podpory, případně v koncept vzdělávacích potřeb, které by měl být schopen naplňovat každý peda - gog. Právě proto jsme se následně zaměřili na představení učitele jako nositele proinkluzivních změn. Následně jsou vymezeny kompetence, které by měl mít kvalitní pedagog v proin - kluzivně nastavením prostředí školy, včetně nejaktuálnějších metod, které se ve světě využívají a jsou považovány za aktuální středobod &quot;inkluzivní didaktiky&quot;. Mezi dva základní rámce vymezujeme Universal Design for Learning (UDL) a Di - fferentiated instruction, které jsou využívány hlavně v USA. Následující kapitola je zaměřena na problematiku postojů a sociální distance v obecném slova smyslu i v konkrétním zamření na sociální distanci vůči osobám s postižením, kde se primárně zaměřujeme na zahraniční výsledky výzkum, které komparujeme s re - alizovanými výzkumnými šetřeními u nás.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedeutology aspects of socian distance towards people with disability

  • Popis výsledku anglicky

    The publication focuses on the issue of social distance towards people with disabilities in the pedeutological context. The text has several basic target lines. In the initial parts, the basic paradigms of special education are defined, which are focused on the issue of current conceptual changes in the Czech Republic and abroad. The system of special educational needs has been transforming into the concept of support, or the concept of educational needs every teacher should be able to fulfil. That is why we focused on introducing the teacher as a carrier of pro-inclusive changes. Subsequently, the competences a quality teacher should possess in a pro-inclusive school setting are defined, including the most recent methods used in the world and considered centrepiece within &quot;Inclusive Didactics&quot;. We operate with two fundamental frameworks in our research: The Universal Design for Learning (UDL) and The Differentiated Instruction (DI), both of which are mainly used in the USA. The following chapter focuses on the issue of attitudes and social distance in general as well as specifically towards the persons with disabilities focusing primarily on foreign research results compared with research surveys conveyed in our country

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-907809-4-1

  • Počet stran knihy

    279

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy