Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Importance of Values in the Constructivist Theory of Knowledge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155652" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155652 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.08.284" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.08.284</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.08.284" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.08.284</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Importance of Values in the Constructivist Theory of Knowledge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The intended study is to reveal the importance of values in the process of constructing our implicit knowledge. There is a strong connection between emotions and knowledge and this relationship appears especially in the process of evaluation. Our approach describes knowledge as more intuitive and emotional and unconscious than is traditionally proclaimed. It serves especially practical and useful purpose and our former experience is its foundation. As we evaluate the world which we get to know, our system of knowledge contains also its meaning for us, our value system is hidden in it and it influences our further conduct. Our activity is the aim of our life, through which we cause changes in the world as well as in us.

  • Název v anglickém jazyce

    The Importance of Values in the Constructivist Theory of Knowledge

  • Popis výsledku anglicky

    The intended study is to reveal the importance of values in the process of constructing our implicit knowledge. There is a strong connection between emotions and knowledge and this relationship appears especially in the process of evaluation. Our approach describes knowledge as more intuitive and emotional and unconscious than is traditionally proclaimed. It serves especially practical and useful purpose and our former experience is its foundation. As we evaluate the world which we get to know, our system of knowledge contains also its meaning for us, our value system is hidden in it and it influences our further conduct. Our activity is the aim of our life, through which we cause changes in the world as well as in us.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences, International Conference EPC-TKS 2015

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    210-216

  • Název nakladatele

    Elsevier Ltd.

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Ploieşti, Romania

  • Datum konání akce

    8. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku