The Importance of Values in the Constructivist Theory of Knowledge
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155652" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155652 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.08.284" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.08.284</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.08.284" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.08.284</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Importance of Values in the Constructivist Theory of Knowledge
Popis výsledku v původním jazyce
The intended study is to reveal the importance of values in the process of constructing our implicit knowledge. There is a strong connection between emotions and knowledge and this relationship appears especially in the process of evaluation. Our approach describes knowledge as more intuitive and emotional and unconscious than is traditionally proclaimed. It serves especially practical and useful purpose and our former experience is its foundation. As we evaluate the world which we get to know, our system of knowledge contains also its meaning for us, our value system is hidden in it and it influences our further conduct. Our activity is the aim of our life, through which we cause changes in the world as well as in us.
Název v anglickém jazyce
The Importance of Values in the Constructivist Theory of Knowledge
Popis výsledku anglicky
The intended study is to reveal the importance of values in the process of constructing our implicit knowledge. There is a strong connection between emotions and knowledge and this relationship appears especially in the process of evaluation. Our approach describes knowledge as more intuitive and emotional and unconscious than is traditionally proclaimed. It serves especially practical and useful purpose and our former experience is its foundation. As we evaluate the world which we get to know, our system of knowledge contains also its meaning for us, our value system is hidden in it and it influences our further conduct. Our activity is the aim of our life, through which we cause changes in the world as well as in us.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences, International Conference EPC-TKS 2015
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
210-216
Název nakladatele
Elsevier Ltd.
Místo vydání
London
Místo konání akce
Ploieşti, Romania
Datum konání akce
8. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—