Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pupil's Self-Concept in Inquiry-based Technical Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156378" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156378 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187704281502306X" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187704281502306X</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.046" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.04.046</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pupil's Self-Concept in Inquiry-based Technical Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper responds to current educational trends in polytechnic education and presents inquiry-based education as the one of the opportunities for the development and the pupil's self-evaluation. On the basis of this contribution is an attempt to presentthe context of self-concept in relation to technical education. At the same time it presents the pupil's self-reflection as an integral part of their self-image. On this basis, we present a framework for teacher-driven self-assessment activities. The article contains a research probe which was realized by SEIQoL method. The research maps teacher's point of view of the pupil's self-concept development. The main aim of the probe was to reflect the key topics related to the development and formation of pupil's self-concept and identify teacher's personal look at their structure. Research results pointed to the fact that respondents considered evaluation and self-assessment of the pupil as a key category in the creation and development of

  • Název v anglickém jazyce

    Pupil's Self-Concept in Inquiry-based Technical Education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper responds to current educational trends in polytechnic education and presents inquiry-based education as the one of the opportunities for the development and the pupil's self-evaluation. On the basis of this contribution is an attempt to presentthe context of self-concept in relation to technical education. At the same time it presents the pupil's self-reflection as an integral part of their self-image. On this basis, we present a framework for teacher-driven self-assessment activities. The article contains a research probe which was realized by SEIQoL method. The research maps teacher's point of view of the pupil's self-concept development. The main aim of the probe was to reflect the key topics related to the development and formation of pupil's self-concept and identify teacher's personal look at their structure. Research results pointed to the fact that respondents considered evaluation and self-assessment of the pupil as a key category in the creation and development of

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    "776-784"

  • Název nakladatele

    Elsevier (NL)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    29. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku