Dramaterapie v sociálních službách - klient v procesu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156468" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156468 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dramaterapie v sociálních službách - klient v procesu
Popis výsledku v původním jazyce
Projekt Dramaterapie v sociálních službách byl primárně koncipován jako specifická forma celoživotního vzdělávání pracovníků v metodách dramaterapie v DOZP. Vzdělávání proběhlo formou pravidelných dramaterapeutických intervencí přímo v zařízeních s klienty s mentálním postižením a s aktivní účastí pracovníků. Článek si klade za cíl popsat paralelní proces, který celoživotní vzdělávání doprovázel, tedy zaměřit se na téma klienta s mentálním postižením v procesu. V úvodu článku bude čtenář uveden do teoretických souvislostí, z kterých dramaterapeuti během vedení procesu filozoficky vycházeli. Poté bude seznámen s výsledky kvantitativního výzkumného šetření a kvalitativní analýzou "zažitého" dramaterapeutického procesu. Cílem výzkumu bylo především zachytit a popsat prožitek klienta během procesu, specifikovat jeho vnímání a chování, hledat a objevovat jeho potenciál, limity a možnosti osobnostního rozvoje skrze metody dramaterapie.
Název v anglickém jazyce
Drama Therapy in Social Services - Client in Therapeutic Process
Popis výsledku anglicky
Dramatherapeutic project was primarily designed as a specific form of lifelong learning in methods of dramatherapy for staff of Homes for people with disabilities. The training took place in the organization with clients with intellectual disabilities and their carers as active participants. The article focus on the theme of a client with mental disabilities during the therapeutic process, which was parallel process of lifelong learning. We will mention a theoretical context in the first part, philosophical bases. Than we will describe the results of quantitative research and qualitative analysis of the research. The goal of the research was to notice and describe the client's experience during the process, specify their perception and behavior, searchand discover their potential, limits and possibilities for personal development through drama therapeutic methods.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Společný prostor/Common place 2015. Sborník příspěvků/Proceedings
ISBN
978-80-244-4603-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
205-219
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
12. 2. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—