Students of special education disciplines - issue of socializing and educating people with hearing impairment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156730" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156730 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.17770/sie2015vol3.377" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.17770/sie2015vol3.377</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17770/sie2015vol3.377" target="_blank" >10.17770/sie2015vol3.377</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Students of special education disciplines - issue of socializing and educating people with hearing impairment
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution presents results of research which is focused on issue of socialization of people with hearing impairment. It is focused on the point of the view of students of special education disciplines. Research included 127 students of special education disciplines who studied full time or distance study form. The questionnaire was used as research method and it included 28 opened and closed questions. The author used Likert scale too. Results showed that students of special education disciplinesprefer education of pupils wiht hearing impaiment in the school for pupils with hearing impairment. Hearing impairment influences all areas of life - education, employment, relationships with peers, free time and partnerelationships.
Název v anglickém jazyce
Students of special education disciplines - issue of socializing and educating people with hearing impairment
Popis výsledku anglicky
The contribution presents results of research which is focused on issue of socialization of people with hearing impairment. It is focused on the point of the view of students of special education disciplines. Research included 127 students of special education disciplines who studied full time or distance study form. The questionnaire was used as research method and it included 28 opened and closed questions. The author used Likert scale too. Results showed that students of special education disciplinesprefer education of pupils wiht hearing impaiment in the school for pupils with hearing impairment. Hearing impairment influences all areas of life - education, employment, relationships with peers, free time and partnerelationships.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Society, Integration, Education. Proceedings of the International Scientific Conference
ISBN
978-9984-44-164-1
ISSN
1691-5887
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
205-2014
Název nakladatele
R?zeknes Augstskola
Místo vydání
R?zekne
Místo konání akce
R?zekne, Latvia
Datum konání akce
22. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—