Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students of special education disciplines - issue of socializing and educating people with hearing impairment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156730" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156730 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.17770/sie2015vol3.377" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.17770/sie2015vol3.377</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17770/sie2015vol3.377" target="_blank" >10.17770/sie2015vol3.377</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students of special education disciplines - issue of socializing and educating people with hearing impairment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution presents results of research which is focused on issue of socialization of people with hearing impairment. It is focused on the point of the view of students of special education disciplines. Research included 127 students of special education disciplines who studied full time or distance study form. The questionnaire was used as research method and it included 28 opened and closed questions. The author used Likert scale too. Results showed that students of special education disciplinesprefer education of pupils wiht hearing impaiment in the school for pupils with hearing impairment. Hearing impairment influences all areas of life - education, employment, relationships with peers, free time and partnerelationships.

  • Název v anglickém jazyce

    Students of special education disciplines - issue of socializing and educating people with hearing impairment

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution presents results of research which is focused on issue of socialization of people with hearing impairment. It is focused on the point of the view of students of special education disciplines. Research included 127 students of special education disciplines who studied full time or distance study form. The questionnaire was used as research method and it included 28 opened and closed questions. The author used Likert scale too. Results showed that students of special education disciplinesprefer education of pupils wiht hearing impaiment in the school for pupils with hearing impairment. Hearing impairment influences all areas of life - education, employment, relationships with peers, free time and partnerelationships.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Society, Integration, Education. Proceedings of the International Scientific Conference

  • ISBN

    978-9984-44-164-1

  • ISSN

    1691-5887

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    205-2014

  • Název nakladatele

    R?zeknes Augstskola

  • Místo vydání

    R?zekne

  • Místo konání akce

    R?zekne, Latvia

  • Datum konání akce

    22. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku