Kompetence učitele v oblasti využívání www stránek pro výuku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33157345" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33157345 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kompetence učitele v oblasti využívání www stránek pro výuku
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace se zabývá problematikou kompetencí učitele pro oblast využívání www stránek pro výuku. V úvodní části je pozornost věnována vymezení pojmu kompetence, struktuře kompetencí, dále pojmu profesní kompetence učitele a požadavkům, které jsou na učitele kladeny v rámci využívání www stránek pro výukové účely. V následující empirické části jsou vymezeny a následně ověřeny kompetence učitele v oblasti využívání www stránek pro výuku. Nejprve byl proveden kvantitativní výzkum zaměřený na identifikaci nejdůležitějších vlastností www stránek pro výuku. Následoval kvantitativní výzkum řešící otázku, čím by měl učitel disponovat a jakými rysy by se měl vyznačovat, aby byl kompetentní k využívání www stránek pro výuku; na základě jeho výsledků byly blíže charakterizovány příslušné kompetence. V obou výzkumných šetřeních byla jako výzkumná metoda použita Q-metodologie.
Název v anglickém jazyce
Teacher's competence for use of websites in the education
Popis výsledku anglicky
This publication deals with a matter of teacher competences needed for use of websites for education. The theoretical part is aimed at defining the term competence, at structure of competences, professional competences and also requirements that are placed upon a teacher when using websites for educational purposes. The empirical part is aimed at determining and verifying teacher competences for evaluation and use of websites for education. First, quantitative research was carried out whose purpose wasto identify the most important features of websites used for education. Subsequently, another quantitative research followed dealing with qualities of a teacher that are necessary for being competent at evaluation and use of websites. On the basis of theresults, corresponding competences were characterized and structured. In both research units Q-methodology was used as a research method.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4874-9
Počet stran knihy
168
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—