Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kompetence učitele primární školy v kontextu současných kurikulárních proměn

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73629142" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73629142 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pdfweb.truni.sk/katedry/kps/veda-vyskum?juvenilia-paedagogica-2024#zbornik" target="_blank" >https://pdfweb.truni.sk/katedry/kps/veda-vyskum?juvenilia-paedagogica-2024#zbornik</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kompetence učitele primární školy v kontextu současných kurikulárních proměn

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teze disertační práce směřují k analýze vybraných aktuálně požadovaných kompetencí učitelů primární školy na základě průniku profesních kompetencí, měkkých dovedností a klíčových kompetencí. Zamýšlený výzkum bude založen na kvantitativním výzkumném designu. Na základě analýzy shora uvedených kompetencí budou vyvozeny Q-typy, které budou využity v rámci Q-metodologie. Učitelé roztřídí dle důležitosti jednotlivé Q-typy. Následně vyplní dotazník, ve kterém zdůvodní volbu Q-typů a zhodnotí, jak je vysoká škola vybavila kompetencemi. Po vyhodnocení dat bude výzkum doplněn o rozhovor s učiteli. Po provedení výzkumu budou nejdůležitější kompetence detailněji popsány s ohledem na možnosti rozvoje označených kompetencí. Na základě výsledků budou rovněž navržena doporučení pro případná zlepšení programů pregraduálního vzdělávání učitelů. Výzkum těchto kompetencí je nezbytný pro kvalitní (kompetenční) vzdělávání. Předkládaný text je výzkumným projektem disertační práce.

  • Název v anglickém jazyce

    Competences of the primary school teacher in the context of current curricular changes

  • Popis výsledku anglicky

    The thesis of the dissertation aims to analyse selected currently required competences of primary school teachers based on the intersection of professional competences, soft skills and key competences. The intended research will be based on a quantitative research design. Based on the analysis of the above competencies, Q-types will be derived and used in the Q-methodology. Teachers will rank the Q-types according to their importance. They will then complete a questionnaire in which they will justify their choice of Q-types and evaluate how the college has equipped them with the competences. After data analysis, the research will be complemented by an interview with the teachers. After the research has been conducted, the most important competences will be described in more detail with regard to the possibilities of developing the identified competences. Based on the results, recommendations for possible improvements to undergraduate teacher education programs will also be proposed. Research on these competencies is essential for quality (competency-based) education. The present text is a dissertation research project.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov

  • ISBN

    978-80-568-0660-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    184-188

  • Název nakladatele

    Trnavská univerzita

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnavská univerzita v Trnave

  • Datum konání akce

    9. 2. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku