Kompetence učitele primární školy v kontextu současných kurikulárních proměn
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73629142" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73629142 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pdfweb.truni.sk/katedry/kps/veda-vyskum?juvenilia-paedagogica-2024#zbornik" target="_blank" >https://pdfweb.truni.sk/katedry/kps/veda-vyskum?juvenilia-paedagogica-2024#zbornik</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kompetence učitele primární školy v kontextu současných kurikulárních proměn
Popis výsledku v původním jazyce
Teze disertační práce směřují k analýze vybraných aktuálně požadovaných kompetencí učitelů primární školy na základě průniku profesních kompetencí, měkkých dovedností a klíčových kompetencí. Zamýšlený výzkum bude založen na kvantitativním výzkumném designu. Na základě analýzy shora uvedených kompetencí budou vyvozeny Q-typy, které budou využity v rámci Q-metodologie. Učitelé roztřídí dle důležitosti jednotlivé Q-typy. Následně vyplní dotazník, ve kterém zdůvodní volbu Q-typů a zhodnotí, jak je vysoká škola vybavila kompetencemi. Po vyhodnocení dat bude výzkum doplněn o rozhovor s učiteli. Po provedení výzkumu budou nejdůležitější kompetence detailněji popsány s ohledem na možnosti rozvoje označených kompetencí. Na základě výsledků budou rovněž navržena doporučení pro případná zlepšení programů pregraduálního vzdělávání učitelů. Výzkum těchto kompetencí je nezbytný pro kvalitní (kompetenční) vzdělávání. Předkládaný text je výzkumným projektem disertační práce.
Název v anglickém jazyce
Competences of the primary school teacher in the context of current curricular changes
Popis výsledku anglicky
The thesis of the dissertation aims to analyse selected currently required competences of primary school teachers based on the intersection of professional competences, soft skills and key competences. The intended research will be based on a quantitative research design. Based on the analysis of the above competencies, Q-types will be derived and used in the Q-methodology. Teachers will rank the Q-types according to their importance. They will then complete a questionnaire in which they will justify their choice of Q-types and evaluate how the college has equipped them with the competences. After data analysis, the research will be complemented by an interview with the teachers. After the research has been conducted, the most important competences will be described in more detail with regard to the possibilities of developing the identified competences. Based on the results, recommendations for possible improvements to undergraduate teacher education programs will also be proposed. Research on these competencies is essential for quality (competency-based) education. The present text is a dissertation research project.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov
ISBN
978-80-568-0660-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
184-188
Název nakladatele
Trnavská univerzita
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnavská univerzita v Trnave
Datum konání akce
9. 2. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—