Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitelé základních škol a jejich subjektivní pohled na inovace ve vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73588327" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73588327 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://didinfo.net/images/DidInfo/files/didinfo_2018.pdf" target="_blank" >http://didinfo.net/images/DidInfo/files/didinfo_2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitelé základních škol a jejich subjektivní pohled na inovace ve vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek seznamuje s výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jaký názor mají aprobovaní učitelé ICT na 2. stupni základních škol na vzdělávací obsah v této oblasti a jeho možné inovace. U respondentů nás zajímal jejich subjektivní názor na to, co by chtěli v této vzdělávací oblasti vyučovat, pokud by měli k této výuce k dispozici dostatečnou časovou dotaci. Jako výzkumná metoda byla zvolena Q-metodologie. Aprobovaným učitelům (n = 22) bylo předloženo 60 tzv. Q-typů, které představovaly jednak jednotlivá výuková témata podle RVP ZV, tak i možné obsahové inovace výuky. V rámci výzkumu byly porovnávány názory učitelů na důležitost jednotlivých Q-typů a byly určeny nejdůležitější a nejméně důležité Q-typy, získaná data byla také zkoumána pomocí zobecněné shlukové analýzy, kdy byly identifikovány dva názorové trendy. Výsledky výzkumu jsou také porovnávány s výsledky dalšího výzkumu, který zkoumal pohled žáků 9. ročníků základních škol (n = 262) na důležitost stejných výukových témat.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers of ICT at the 2nd level of elementary schools and their subjective view of innovation in the educational field Information and communication technologies

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces the results of the research which try to find out what is the opinion of the approved teachers of ICT at the 2nd level of elementary schools on the educational content in this field and its possible innovations. We were interested in subjective opinion of respondents on what they would like to teach in this educational field if they had sufficient time support for this lesson. The Q-methodology was chosen as a research method. 60 so-called Q-types were presented to approved teachers (n = 22). Q-types represented both individual educational topics under FEP BE (The Framework Educational Programme for Basic Education) and possible content innovations in teaching. In the research, teachers&apos; views were compared on the importance of individual Q-types, and the most important and least important Q-types were identified. The data obtained was also explored using a generalized cluster analysis when two opinion trends were identified. The results of the research are also compared with the results of further research examining the view of 9th grade students (n = 262) on the importance of the same learning topics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník konference Didinfo 2018

  • ISBN

    978-80-7494-424-6

  • ISSN

    2454-051X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    185-193

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    4. 4. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku