Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Drama Education as a Means to Support Intergenerational Relations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33157911" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33157911 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Drama Education as a Means to Support Intergenerational Relations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper introduces one of the parts of the pilot survey implemented under the project entitled Seniors as Perceived by Children. This pilot survey is focused on the mediation of the curriculum to elementary-school children through drama education as amethod of education. On the basis of the study of specialised literature, three teoretical bases have been established in order to deal with the issue: drama education in the conditions of elementary education, intergenerational relations with a focus onthe relations between the young generation and seniors, and the Framework Education Programme for Elementary Education. The methods of the research are based on quantitative principles. An experiment, namely a quasi-experiment, has been chosen for the planned part of the pilot survey. The objective of this survey is to verify the benefit of drama education to the educational process of the 2nd level of elementary school with a focus on intergenerational relations. In this part of the pi

  • Název v anglickém jazyce

    Drama Education as a Means to Support Intergenerational Relations

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces one of the parts of the pilot survey implemented under the project entitled Seniors as Perceived by Children. This pilot survey is focused on the mediation of the curriculum to elementary-school children through drama education as amethod of education. On the basis of the study of specialised literature, three teoretical bases have been established in order to deal with the issue: drama education in the conditions of elementary education, intergenerational relations with a focus onthe relations between the young generation and seniors, and the Framework Education Programme for Elementary Education. The methods of the research are based on quantitative principles. An experiment, namely a quasi-experiment, has been chosen for the planned part of the pilot survey. The objective of this survey is to verify the benefit of drama education to the educational process of the 2nd level of elementary school with a focus on intergenerational relations. In this part of the pi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of IAC-TLEl 2015 in Vinna International Academic Conference on Teaching

  • ISBN

    978-80-905791-6-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    187-193

  • Název nakladatele

    Czech Technical University in Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Vienna, Austria

  • Datum konání akce

    13. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku