Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specifics of Logopedic and Special Education Intervention in Children with Psychiatric Diagnosis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158246" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158246 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Specifics of Logopedic and Special Education Intervention in Children with Psychiatric Diagnosis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Introduction: Communication disorders can be often linked to psychiatric diagnosis in children. The aim of this article is the need to point out the specifics of speech and language intervention in children with psychiatric diagnosis. Methodology: The qualitative analysis of psychiatric disorders and communication disorders was carried out in Psychiatry Hospital in Czech Republic. Results: The most frequent sequence of psychiatric diagnosis combinations and communication disorders were specific languageimpairment, specific learning disabilities and communication disorders in intellectual disabilities with ADHD. Conclusion: The need for speech and language therapy and special education intervention in children in the psychiatric hospital setting is indispensable. Partial results of the investigation are related to the issue of specific learning disorders related to the project IGA "Research on selected disorders and differences of communication ability with focus on the specifics of sp

  • Název v anglickém jazyce

    Specifics of Logopedic and Special Education Intervention in Children with Psychiatric Diagnosis

  • Popis výsledku anglicky

    Introduction: Communication disorders can be often linked to psychiatric diagnosis in children. The aim of this article is the need to point out the specifics of speech and language intervention in children with psychiatric diagnosis. Methodology: The qualitative analysis of psychiatric disorders and communication disorders was carried out in Psychiatry Hospital in Czech Republic. Results: The most frequent sequence of psychiatric diagnosis combinations and communication disorders were specific languageimpairment, specific learning disabilities and communication disorders in intellectual disabilities with ADHD. Conclusion: The need for speech and language therapy and special education intervention in children in the psychiatric hospital setting is indispensable. Partial results of the investigation are related to the issue of specific learning disorders related to the project IGA "Research on selected disorders and differences of communication ability with focus on the specifics of sp

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3/2015

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    812-818

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus