Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The evaluation of pragmatic level of language in children with autism spectrum disorder

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73586925" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73586925 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The evaluation of pragmatic level of language in children with autism spectrum disorder

  • Popis výsledku v původním jazyce

    the publication provides an insight into the possibilities of assessment of communication pragmatics in children with autism spectrum disorders in order to bring new knowledge to extend the theoretical base in special education and specifically in speech-language pathology, as well as in related scientific disciplines aimed at diagnosis and intervention in the area of autism spectrum disorders, language impairment and intellectual disability. The fundamental theme that links all partial topics is a pro-inclusive approach, according to which the area of speech-language pathology (just as many others) needs to face the variations and deficits in the area of communication pragmatics in the context of relevant diagnostic assessment. Speech-language diagnosis or diagnosis-oriented intervention is regarded a crucial component of assessing the communication aspects of a comprehensive intervention aimed at persons with autism spectrum disorders.

  • Název v anglickém jazyce

    The evaluation of pragmatic level of language in children with autism spectrum disorder

  • Popis výsledku anglicky

    the publication provides an insight into the possibilities of assessment of communication pragmatics in children with autism spectrum disorders in order to bring new knowledge to extend the theoretical base in special education and specifically in speech-language pathology, as well as in related scientific disciplines aimed at diagnosis and intervention in the area of autism spectrum disorders, language impairment and intellectual disability. The fundamental theme that links all partial topics is a pro-inclusive approach, according to which the area of speech-language pathology (just as many others) needs to face the variations and deficits in the area of communication pragmatics in the context of relevant diagnostic assessment. Speech-language diagnosis or diagnosis-oriented intervention is regarded a crucial component of assessing the communication aspects of a comprehensive intervention aimed at persons with autism spectrum disorders.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-31457S" target="_blank" >GA14-31457S: Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5215-9

  • Počet stran knihy

    170

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy