Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of Motor and Oral-Motor Imitation in the Context of Pragmatic Communication Assessment in Children with Autism Spectrum Disorder, Mild Intellectual Disability, Specific Language Impairment and Typical Population

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73593272" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73593272 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.journals.us.edu.pl/index.php/LOGOPEDIASILESIANA/article/view/7293" target="_blank" >http://www.journals.us.edu.pl/index.php/LOGOPEDIASILESIANA/article/view/7293</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of Motor and Oral-Motor Imitation in the Context of Pragmatic Communication Assessment in Children with Autism Spectrum Disorder, Mild Intellectual Disability, Specific Language Impairment and Typical Population

  • Popis výsledku v původním jazyce

    mitation is one of the major components in the development of pragmatic communication behaviour in all individuals. The ability to imitate and its possible impairment might play a significant role in diagnosing pragmatic language disorders in children of various groups with a risk of physiological speech development disorders stemming from their primary health disability, including people with autism spectrum disorders. In the process of designing and verifying a new assessment material for the evaluation of the ability to recognize pragmatic language disorders in people with autism spectrum disorders, the authors used selected items to assess the capability of motor and oral-motor imitation in children with autism spectrum disorders, specific language impairment (developmental dysphasia), mild intellectual disability, and typically developing children. The paper describes partial results of this research and discusses their potential correlations with the assessment of the pragmatic level of language in children with autism spectrum disorders from the perspective of the speech-language therapist.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of Motor and Oral-Motor Imitation in the Context of Pragmatic Communication Assessment in Children with Autism Spectrum Disorder, Mild Intellectual Disability, Specific Language Impairment and Typical Population

  • Popis výsledku anglicky

    mitation is one of the major components in the development of pragmatic communication behaviour in all individuals. The ability to imitate and its possible impairment might play a significant role in diagnosing pragmatic language disorders in children of various groups with a risk of physiological speech development disorders stemming from their primary health disability, including people with autism spectrum disorders. In the process of designing and verifying a new assessment material for the evaluation of the ability to recognize pragmatic language disorders in people with autism spectrum disorders, the authors used selected items to assess the capability of motor and oral-motor imitation in children with autism spectrum disorders, specific language impairment (developmental dysphasia), mild intellectual disability, and typically developing children. The paper describes partial results of this research and discusses their potential correlations with the assessment of the pragmatic level of language in children with autism spectrum disorders from the perspective of the speech-language therapist.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-31457S" target="_blank" >GA14-31457S: Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Logopedia Silesiana

  • ISSN

    2300-5246

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    15-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus