Východiska a perspektivy ve vzdělávání osob s těžkým tělesným a kombinovaným postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158346" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158346 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Východiska a perspektivy ve vzdělávání osob s těžkým tělesným a kombinovaným postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje teoretická východiska, současný vývoj a některé problémy, se kterými je možné se setkat v oblasti edukace osob s těžkým tělesným a kombinovaným postižením. V úvodu příspěvku je podán souhrn vývoje teoretického uvažování o edukaci osob s těžkým tělesným a kombinovaným postižením a filosofická východiska, která ovlivňovala edukační a terapeutické programy z hlediska moderny, strukturalismu, postmoderních proudů a z hlediska vývoje teorií učení. Autor se v této části opírá o teoretický rámec své disertační práce. Dále jsou popsány zkušenosti z některých výzkumných projektů autora, které byly zaměřené na edukaci osob s těžkým tělesným a kombinovaným postižením, a diskutovány některé problémy speciálněpedagogického výzkumu u této populace žáků. Příspěvek se dotýká také problematiky inkluzivního vzdělávání osob s těžkým tělesným a kombinovaným postižením.
Název v anglickém jazyce
Theoretical background and perspectives in education of persons with severe physical and multiple disabilities
Popis výsledku anglicky
The contribution introduces theoretical background, current development and some problems that occur in the area of the education of people with severe physical or multiple disabilities. A summary of the development of theoretical knowledge about the education of people with severe physical and multiple disability and philosophical background influencing the educational and therapeutic programs in terms of modernism, structuralism, postmodern currents and learning theories are offered in the introduction to the contribution. In this part, the author uses the information from the theoretical framework from his dissertation. Furthermore, experiences from research projects realised by the author in the area of the education of people with severe physicaland multiple disabilities are described and some issues that influence the current special-educational research are discussed. The paper concerns also the issue of inclusive education of people with severe physical and multiple disabiliti
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Perspektivy speciální pedagogiky - potřeby, možnosti a výzvy. Sborník příspěvků z konference
ISBN
978-80-244-4907-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
102-109
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
17. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—