Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Východiska a perspektivy ve vzdělávání osob s těžkým tělesným a kombinovaným postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158346" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158346 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Východiska a perspektivy ve vzdělávání osob s těžkým tělesným a kombinovaným postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje teoretická východiska, současný vývoj a některé problémy, se kterými je možné se setkat v oblasti edukace osob s těžkým tělesným a kombinovaným postižením. V úvodu příspěvku je podán souhrn vývoje teoretického uvažování o edukaci osob s těžkým tělesným a kombinovaným postižením a filosofická východiska, která ovlivňovala edukační a terapeutické programy z hlediska moderny, strukturalismu, postmoderních proudů a z hlediska vývoje teorií učení. Autor se v této části opírá o teoretický rámec své disertační práce. Dále jsou popsány zkušenosti z některých výzkumných projektů autora, které byly zaměřené na edukaci osob s těžkým tělesným a kombinovaným postižením, a diskutovány některé problémy speciálněpedagogického výzkumu u této populace žáků. Příspěvek se dotýká také problematiky inkluzivního vzdělávání osob s těžkým tělesným a kombinovaným postižením.

  • Název v anglickém jazyce

    Theoretical background and perspectives in education of persons with severe physical and multiple disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution introduces theoretical background, current development and some problems that occur in the area of the education of people with severe physical or multiple disabilities. A summary of the development of theoretical knowledge about the education of people with severe physical and multiple disability and philosophical background influencing the educational and therapeutic programs in terms of modernism, structuralism, postmodern currents and learning theories are offered in the introduction to the contribution. In this part, the author uses the information from the theoretical framework from his dissertation. Furthermore, experiences from research projects realised by the author in the area of the education of people with severe physicaland multiple disabilities are described and some issues that influence the current special-educational research are discussed. The paper concerns also the issue of inclusive education of people with severe physical and multiple disabiliti

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Perspektivy speciální pedagogiky - potřeby, možnosti a výzvy. Sborník příspěvků z konference

  • ISBN

    978-80-244-4907-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    102-109

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    17. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku