Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Opportunities for self-realization of pupils with severe cerebral palsy in an educational context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149697" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149697 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.03.149" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.03.149</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.03.149" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.03.149</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Opportunities for self-realization of pupils with severe cerebral palsy in an educational context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the introductory part the current approaches to defining cerebral palsy (CP) are described. Pupils with severe CP are characterized as having a complex disability in the area of physical, mental and communication functions. The authors then address the issue of psychosocial needs of these pupils and the opportunities for their self-realization provided by the educational system. The authors map some of the current views of self-realization of pupils with severe CP and present a theoretical model developed according to their empirical research study. This model is described in the context of important categories it inculcates. The authors also present several suggestions and conclusions stemming from the results of their research and propose how their model can be applied in the field of special education.

  • Název v anglickém jazyce

    Opportunities for self-realization of pupils with severe cerebral palsy in an educational context

  • Popis výsledku anglicky

    In the introductory part the current approaches to defining cerebral palsy (CP) are described. Pupils with severe CP are characterized as having a complex disability in the area of physical, mental and communication functions. The authors then address the issue of psychosocial needs of these pupils and the opportunities for their self-realization provided by the educational system. The authors map some of the current views of self-realization of pupils with severe CP and present a theoretical model developed according to their empirical research study. This model is described in the context of important categories it inculcates. The authors also present several suggestions and conclusions stemming from the results of their research and propose how their model can be applied in the field of special education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    "234?239"

  • Název nakladatele

    Elsevier (NL)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Sinania, Romania

  • Datum konání akce

    24. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku