Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kreativní přístupy v rehabilitaci osob s těžkým kombinovaným postižením -výzkumy, teorie a jejich využití v edukaci a terapiích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152928" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152928 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kreativní přístupy v rehabilitaci osob s těžkým kombinovaným postižením -výzkumy, teorie a jejich využití v edukaci a terapiích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obsahem publikace je tvorba teoretických východisek pro využití kreativních (zejména hudebních) prostředků a přístupů u osob s těžkým kombinovaným postižením. Metodický přístup pro zpracování publikace vycházel z již realizovaných výzkumů, využit byl zejména smíšený design výzkumu edukačního procesu žáků s dětskou mozkovou obrnou, dále analýza obsahu pedagogické dokumentace a prvky hermeneutického kruhu. Teoretická východiska doplněná konkrétními příklady aplikace kreativních přístupů jsou v publikaci prezentována v oblasti tréninku funkcí a nácviku aktivit, v oblasti vývoje vztahu mezi profesionály a osobami s těžkým kombinovaným postižením a v oblasti realizace komunitních aktivit.

  • Název v anglickém jazyce

    A Creative Approach in the Rehabilitation of People with Severe Combined Disability - Research, Theories and their Usage in Education and Therapies

  • Popis výsledku anglicky

    This publication aims to outline theoretical background for the use of creative, mainly musical, instruments and approaches in working with people with severe multiple disability. The methodological approach used in the writing of the publication is based on previously realised research inquiries and surveys. More specifically, the main source was the long-term combined design of special pedagogy research focused on the process of education in students with cerebral palsy. Among other methodological approaches were interpretative content analyses and analyses of the content of pedagogic and music therapy documentation. Some elements of the hermeneutic circle were also used. Theoretical backgrounds and practical applications of creative approach is presented in the area of functional training and training of activities, in the development of relationship between professionals and persons with multiple disability and in the area of community activities.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-4358-4

  • Počet stran knihy

    228

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy