Kreativní přístupy v rehabilitaci osob s těžkým kombinovaným postižením -výzkumy, teorie a jejich využití v edukaci a terapiích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152928" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152928 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kreativní přístupy v rehabilitaci osob s těžkým kombinovaným postižením -výzkumy, teorie a jejich využití v edukaci a terapiích
Popis výsledku v původním jazyce
Obsahem publikace je tvorba teoretických východisek pro využití kreativních (zejména hudebních) prostředků a přístupů u osob s těžkým kombinovaným postižením. Metodický přístup pro zpracování publikace vycházel z již realizovaných výzkumů, využit byl zejména smíšený design výzkumu edukačního procesu žáků s dětskou mozkovou obrnou, dále analýza obsahu pedagogické dokumentace a prvky hermeneutického kruhu. Teoretická východiska doplněná konkrétními příklady aplikace kreativních přístupů jsou v publikaci prezentována v oblasti tréninku funkcí a nácviku aktivit, v oblasti vývoje vztahu mezi profesionály a osobami s těžkým kombinovaným postižením a v oblasti realizace komunitních aktivit.
Název v anglickém jazyce
A Creative Approach in the Rehabilitation of People with Severe Combined Disability - Research, Theories and their Usage in Education and Therapies
Popis výsledku anglicky
This publication aims to outline theoretical background for the use of creative, mainly musical, instruments and approaches in working with people with severe multiple disability. The methodological approach used in the writing of the publication is based on previously realised research inquiries and surveys. More specifically, the main source was the long-term combined design of special pedagogy research focused on the process of education in students with cerebral palsy. Among other methodological approaches were interpretative content analyses and analyses of the content of pedagogic and music therapy documentation. Some elements of the hermeneutic circle were also used. Theoretical backgrounds and practical applications of creative approach is presented in the area of functional training and training of activities, in the development of relationship between professionals and persons with multiple disability and in the area of community activities.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4358-4
Počet stran knihy
228
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—