Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motor development through functional music therapy in children with cerebral palsy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577416" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577416 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Motor development through functional music therapy in children with cerebral palsy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents an analysis of four case studies in order to elaborate the theory of functional music therapy. In the Czech Republic, the practices of functional music therapy are often used as a type of complementary rehabilitation. Although functional music therapy is based on sound and scientifically substantiated bases, practical applications lack comprehensive and systematic methodology. The aim of this paper is to deepen the knowledge of the links between the application of musical practices and functional development. On the basis of an interpretative approach to case studies (using a content analysis) we identified the objectives in the motor area, types of musical activities, and music therapy practices in persons with cerebral palsy. We also analysed the correlation between therapeutic objectives and musical activities, and set out methodological principles of their application. The outcomes of this study were compared with the results of a previous study by the author focusing on persons with severe multiple disabilities in order to develop a comprehensive theory of functional music therapy. Concerning the results of this comparison, this paper discusses the impact of intellectual disability on the flexibility of application of musical activities during functional training.

  • Název v anglickém jazyce

    Motor development through functional music therapy in children with cerebral palsy

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents an analysis of four case studies in order to elaborate the theory of functional music therapy. In the Czech Republic, the practices of functional music therapy are often used as a type of complementary rehabilitation. Although functional music therapy is based on sound and scientifically substantiated bases, practical applications lack comprehensive and systematic methodology. The aim of this paper is to deepen the knowledge of the links between the application of musical practices and functional development. On the basis of an interpretative approach to case studies (using a content analysis) we identified the objectives in the motor area, types of musical activities, and music therapy practices in persons with cerebral palsy. We also analysed the correlation between therapeutic objectives and musical activities, and set out methodological principles of their application. The outcomes of this study were compared with the results of a previous study by the author focusing on persons with severe multiple disabilities in order to develop a comprehensive theory of functional music therapy. Concerning the results of this comparison, this paper discusses the impact of intellectual disability on the flexibility of application of musical activities during functional training.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference

  • ISBN

  • ISSN

    1691-5887

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    67-78

  • Název nakladatele

    Rēzeknes Augstskola

  • Místo vydání

    Rēzekne

  • Místo konání akce

    Rēzekne, Latvia

  • Datum konání akce

    27. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku