Problematika sluchového postižení z pohledu vysokoškolských studentů speciální pedagogiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158400" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158400 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematika sluchového postižení z pohledu vysokoškolských studentů speciální pedagogiky
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem výzkumného šetření bylo zjistit informovanost vysokoškolských studentů speciální pedagogiky v otázkách vzdělávání a socializace osob se sluchovým postižením. Pro účely výzkumného šetření jsme použili dotazník, který obsahoval celkem 28 otázek. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že 59,6 % respondentů (n=127) souhlasí s výrokem, že se osoby se sluchovým postižením setkávají v každodenním životě s problémy, které jim znesnadňují integraci do majoritní společnosti. Respondenti se také domnívají, žejsou osoby se sluchovým postižením limitovány zejména v oblasti pracovního uplatnění, dále v rámci vztahů s vrstevníky, dosažení vhodného vzdělávání, přístupu k informacím, manželství a partnerství a nakonec ve volnočasových aktivitách. Tato problematikabyla realizována v rámci studentské grantové soutěže IGA_PdF 2014013.
Název v anglickém jazyce
Issue of Hearing Impairment from the View of University Students of Special Education
Popis výsledku anglicky
The aim of the research was to determine awareness of undergraduate students of special education in the field of education and socialization of people with hearing impairments. For the purposes of the research, we used a questionnaire which included 28questions. The results of the research showed that 59.6% of respondents (n=127) agreed with the statement, that people with hearing disabilities have problems in everyday life, that make it difficult for them to integrate into mainstream society. Respondents also believe that persons with hearing disabilities are limited especially in the area of employment, as well as in relations with peers, achieving appropriate education, access to information, marriages and partnerships, and finally in leisure activities. This issue was implemented within the students grant competition IGA_PdF 2014013
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PhD existence 2015 česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech
ISBN
978-80-244-4695-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
4. 2. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—