Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Téma - akce - výpověď: Projektová metoda ve výtvarné výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158433" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158433 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Téma - akce - výpověď: Projektová metoda ve výtvarné výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie pojednává o projektové metodě v kontextu výtvarné výchovy a jedním z jejích cílů je přinést teoretické a metodické impulsy i zprávu o tom, kudy se projekty ve výtvarné výchově ubírají. Nejprve se však vracíme ke kořenům této metody, které vyrůstají z reformních pedagogických směrů první poloviny 20. století, zejména z pragmatismu a úvah Johna Deweye a Williama H. Kilpatricka. V úvodní teoretické kapitole připomínáme, co tvůrci této metody považovali za zásadní: projekty stojí na vlastní aktivitě žáků, na jejich spolupráci a osobním zaujetí. Projektovou metodu podle Kilpatricka definují přívlastky jako sebevzdělávání ("self-education"); učení, v jehož středu je dítě a jeho zájmy ("child-centered learning"); učení skrze činnost ("learning by doing"); svobodné učení ("learning through freedom") a učení se zájmem ("learning with interest"). Proto je pochopitelné, že vysokoškolská příprava výtvarných pedagogů nezbytně zahrnuje také metodický tréning týkající se této edukační meto

  • Název v anglickém jazyce

    Theme - Action - Message: A Project Method in Art Education

  • Popis výsledku anglicky

    A publication discusses the issue of project teaching in the context of Czech art education and university training of future teachers of this study field. The aim of the book is to offer new methodological impulses framed by historical and theoretical context of this popular method to students and teachers of art education, and to show them the direction in which contemporary projects move today. The book also shows what place have projects in the training of future art teachers and it brings examplesof methodological procedures applying that method.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-4506-9

  • Počet stran knihy

    183

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy