Téma - akce - výpověď: Projektová metoda ve výtvarné výchově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158433" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158433 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Téma - akce - výpověď: Projektová metoda ve výtvarné výchově
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie pojednává o projektové metodě v kontextu výtvarné výchovy a jedním z jejích cílů je přinést teoretické a metodické impulsy i zprávu o tom, kudy se projekty ve výtvarné výchově ubírají. Nejprve se však vracíme ke kořenům této metody, které vyrůstají z reformních pedagogických směrů první poloviny 20. století, zejména z pragmatismu a úvah Johna Deweye a Williama H. Kilpatricka. V úvodní teoretické kapitole připomínáme, co tvůrci této metody považovali za zásadní: projekty stojí na vlastní aktivitě žáků, na jejich spolupráci a osobním zaujetí. Projektovou metodu podle Kilpatricka definují přívlastky jako sebevzdělávání ("self-education"); učení, v jehož středu je dítě a jeho zájmy ("child-centered learning"); učení skrze činnost ("learning by doing"); svobodné učení ("learning through freedom") a učení se zájmem ("learning with interest"). Proto je pochopitelné, že vysokoškolská příprava výtvarných pedagogů nezbytně zahrnuje také metodický tréning týkající se této edukační meto
Název v anglickém jazyce
Theme - Action - Message: A Project Method in Art Education
Popis výsledku anglicky
A publication discusses the issue of project teaching in the context of Czech art education and university training of future teachers of this study field. The aim of the book is to offer new methodological impulses framed by historical and theoretical context of this popular method to students and teachers of art education, and to show them the direction in which contemporary projects move today. The book also shows what place have projects in the training of future art teachers and it brings examplesof methodological procedures applying that method.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4506-9
Počet stran knihy
183
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—