Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech Art Education through the Lens of Empirical Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158446" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158446 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech Art Education through the Lens of Empirical Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter gives an overview of research topics which have contributed to the discourse of art education (or education through art) in the Czech Republic and have informed the establishment of this field of study and its current form. The didactics ofart education is characterised by the specific tradition of research or theoretical works dating back to the 19th century not only in the context of the Czech Republic. The prevailing theoretical research which has a normative character (in the field ofchildren's artistic expression and its instruction, the phenomenon of creativity, or the issue of sensory perception) is now being complemented with research activities which have an explanatory character and which are focused on the analysis of the educational reality in the given field at schools. The chapter also addresses the impact art education has on the establishment of museum and gallery education in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Art Education through the Lens of Empirical Research

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter gives an overview of research topics which have contributed to the discourse of art education (or education through art) in the Czech Republic and have informed the establishment of this field of study and its current form. The didactics ofart education is characterised by the specific tradition of research or theoretical works dating back to the 19th century not only in the context of the Czech Republic. The prevailing theoretical research which has a normative character (in the field ofchildren's artistic expression and its instruction, the phenomenon of creativity, or the issue of sensory perception) is now being complemented with research activities which have an explanatory character and which are focused on the analysis of the educational reality in the given field at schools. The chapter also addresses the impact art education has on the establishment of museum and gallery education in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Creative Expressive Inspirational Art Education

  • ISBN

    978-80-86911-46-5

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    7-27

  • Počet stran knihy

    115

  • Název nakladatele

    Nakladatelství Franze Kafky

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly