Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech Art Education Through the Lens of Empirical Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73600143" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73600143 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/9781118978061" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1002/9781118978061</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/9781118978061" target="_blank" >10.1002/9781118978061</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech Art Education Through the Lens of Empirical Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is an overview of research topics which have contributed to the discourse of art education in the Czech Republic and have informed the establishment of this field of study and its current form. The author reminds that an art education is characterised by a specific tradition of research dating back to the 19th century. The prevailing theoretical research which has a normative character (in the field of children’s artistic expression and its instruction, the phenomenon of creativity, or the issue of sensory perception) is now being complemented with research activities which have an explanatory character and which are focused on the analysis of the educational reality.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Art Education Through the Lens of Empirical Research

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is an overview of research topics which have contributed to the discourse of art education in the Czech Republic and have informed the establishment of this field of study and its current form. The author reminds that an art education is characterised by a specific tradition of research dating back to the 19th century. The prevailing theoretical research which has a normative character (in the field of children’s artistic expression and its instruction, the phenomenon of creativity, or the issue of sensory perception) is now being complemented with research activities which have an explanatory character and which are focused on the analysis of the educational reality.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The International Encyclopedia of Art and Design Education

  • ISBN

    978-1-118-97807-8

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    147-162

  • Počet stran knihy

    560

  • Název nakladatele

    Wiley Blackwell

  • Místo vydání

    Hoboken

  • Kód UT WoS kapitoly