Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Application of the Principles of Creativity to the Interpretation of Artworks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158447" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158447 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Application of the Principles of Creativity to the Interpretation of Artworks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter firstly characterises the phenomenon of creativity following the thoughts of J. P. Guilford, E. P. Torrance, and others. It briefly addresses the emphasis which is today put on the training of creativity as a part of general education. In this context, it recalls classical postulates of creativity in art teaching as formulated by V. Löwenfeld and developed by his followers. The chapter also attempts to describe the specifics of creative tasks and to demonstrate their application in the process of the interpretation of artworks, in art or museum teaching. Consistent application and adherence to the principles of creative tasks may be particularly difficult with this type of specific activity giving rise to various related questions. Consequently as shown in the practical examples of the tasks, it can also form a platform for the development of inspiring teaching units which not only provoke pupils' creativity, but also establish their personal relationship to a given artwork

  • Název v anglickém jazyce

    The Application of the Principles of Creativity to the Interpretation of Artworks

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter firstly characterises the phenomenon of creativity following the thoughts of J. P. Guilford, E. P. Torrance, and others. It briefly addresses the emphasis which is today put on the training of creativity as a part of general education. In this context, it recalls classical postulates of creativity in art teaching as formulated by V. Löwenfeld and developed by his followers. The chapter also attempts to describe the specifics of creative tasks and to demonstrate their application in the process of the interpretation of artworks, in art or museum teaching. Consistent application and adherence to the principles of creative tasks may be particularly difficult with this type of specific activity giving rise to various related questions. Consequently as shown in the practical examples of the tasks, it can also form a platform for the development of inspiring teaching units which not only provoke pupils' creativity, but also establish their personal relationship to a given artwork

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Creative Expressive Inspirational Art Education

  • ISBN

    978-80-86911-46-5

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    39-55

  • Počet stran knihy

    115

  • Název nakladatele

    Nakladatelství Franze Kafky

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly