Výběr metod v edukaci seniorů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A73576736" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:73576736 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výběr metod v edukaci seniorů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje problematice kompetencí lektora ve vzdělávání seniorů. Pozornost bude věnována výběru metod pro edukaci této specifické věkové skupiny populace. Cílem příspěvku je popsat vybrané metody používané v edukaci seniorů. K dalším sledovaným cílům se řadí komparace vybraných strategií a vymezení jejich možného vztahu a účinků směrem k učebnímu klimatu. Ve výzkumném šetření jsou dále sledovány lektorské činnosti osob se zaměřením na vybrané kompetence (výběr metod). Následnou analýzou jsou objasněny jednotlivé jevy, vztahy, ovlivňující faktory. Výzkum je pojat jako kvalitativní. Základními výzkumnými metodami jsou: obsahová analýza dokumentů, polostrukturovaný rozhovor a polostrukturované pozorování. Výzkum je realizován v různých typech zájmových edukačních aktivit na vybraném vzorku seniorů.
Název v anglickém jazyce
Selection of methods for education of the elderly
Popis výsledku anglicky
The article deals with the issue of competences of a lecturer in education of the elderly. Attention will be drawn on the selection of methods for education in this specific age group of population. The aim of this article is to describe selected methods used for education of the elderly. Other observed targets are comparison of chosen strategies and defining their possible connection and effects towards the climate of lessons. In empiric part lecturing activities with direction on selected competences (selection of methods) are observed. Following analysis explains individual phenomena, relationships and influencing factors. The research is qualitative. The basic survey methods are: content analysis of documents, semi- structured interview and semi-structured observation. The research is carried out in various types of educational activities with selected sample of the elderly people.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu. Sborník z XXIII. konference České asociace pedagogického výzkumu
ISBN
978-80-261-0551-0
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
254-268
Název nakladatele
Západočeská univerzita
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
16. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—