Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výběr metod v edukaci seniorů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A73576736" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:73576736 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výběr metod v edukaci seniorů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje problematice kompetencí lektora ve vzdělávání seniorů. Pozornost bude věnována výběru metod pro edukaci této specifické věkové skupiny populace. Cílem příspěvku je popsat vybrané metody používané v edukaci seniorů. K dalším sledovaným cílům se řadí komparace vybraných strategií a vymezení jejich možného vztahu a účinků směrem k učebnímu klimatu. Ve výzkumném šetření jsou dále sledovány lektorské činnosti osob se zaměřením na vybrané kompetence (výběr metod). Následnou analýzou jsou objasněny jednotlivé jevy, vztahy, ovlivňující faktory. Výzkum je pojat jako kvalitativní. Základními výzkumnými metodami jsou: obsahová analýza dokumentů, polostrukturovaný rozhovor a polostrukturované pozorování. Výzkum je realizován v různých typech zájmových edukačních aktivit na vybraném vzorku seniorů.

  • Název v anglickém jazyce

    Selection of methods for education of the elderly

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the issue of competences of a lecturer in education of the elderly. Attention will be drawn on the selection of methods for education in this specific age group of population. The aim of this article is to describe selected methods used for education of the elderly. Other observed targets are comparison of chosen strategies and defining their possible connection and effects towards the climate of lessons. In empiric part lecturing activities with direction on selected competences (selection of methods) are observed. Following analysis explains individual phenomena, relationships and influencing factors. The research is qualitative. The basic survey methods are: content analysis of documents, semi- structured interview and semi-structured observation. The research is carried out in various types of educational activities with selected sample of the elderly people.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu. Sborník z XXIII. konference České asociace pedagogického výzkumu

  • ISBN

    978-80-261-0551-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    254-268

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    16. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku