Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education Strategies of a Lecturer in Education of the Elderly

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584282" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584282 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education Strategies of a Lecturer in Education of the Elderly

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the issue of educational strategies of a lecturer in educating the elderly. The paper is focused on comparing the selected educational strategies of a lecturer and identifying their possible relation and effect towards the educational climate. The survey observes the lecturing activities of people focused on their didactic competences. Certain phenomena, relations and influencing factors have been clarified through the follow-up analysis. The research has a qualitative character. Basic research methods include: the content analysis of documents, the semi-structured interview and the semi-structured observation. The research is carried out on the selected group of the elderly within interest-based educational activities. The analysis of the key outcomes of the survey is provided in a discussion: suitability and efficiency of the selected didactic procedures in the interest-based education of the elderly reflecting the distinctions of the elderly as the participants of an educational process and the adequate or ideal involvement of each participant undoubtedly has a positive influence on the educational climate.

  • Název v anglickém jazyce

    Education Strategies of a Lecturer in Education of the Elderly

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the issue of educational strategies of a lecturer in educating the elderly. The paper is focused on comparing the selected educational strategies of a lecturer and identifying their possible relation and effect towards the educational climate. The survey observes the lecturing activities of people focused on their didactic competences. Certain phenomena, relations and influencing factors have been clarified through the follow-up analysis. The research has a qualitative character. Basic research methods include: the content analysis of documents, the semi-structured interview and the semi-structured observation. The research is carried out on the selected group of the elderly within interest-based educational activities. The analysis of the key outcomes of the survey is provided in a discussion: suitability and efficiency of the selected didactic procedures in the interest-based education of the elderly reflecting the distinctions of the elderly as the participants of an educational process and the adequate or ideal involvement of each participant undoubtedly has a positive influence on the educational climate.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IOSR Journal of Research &amp; Method in Education

  • ISSN

    2320-737X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    44-54

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus