Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Selected Results of an Analysis of Opinions of Czech and Slovenian Parents of Elementary School Pupils in the Context of Inclusive Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A73579610" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:73579610 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Selected Results of an Analysis of Opinions of Czech and Slovenian Parents of Elementary School Pupils in the Context of Inclusive Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In our conditions, the inclusive form of education is a highly topical and discussed issue. In spite of the fact that the right of all persons to education is generally accepted, the inclusive form of education frequently raises various doubts in both the lay and professional community. Various concerns stem from inaccurate ideas of and insufficient information about successful delivery of inclusion. The first research into this area is connected with monitoring the negative influence of segregation of children with special educational needs. Researchers in 1970s were particularly interested in the effectiveness of educational approaches to pupils with impairment. Later research projects focused on the area of attitudes to the inclusive form of education and the effectiveness of the inclusive form of education (Hájková, Strnadová; 2010). Contemporary research studies of opinions about and attitudes to inclusive education of impaired persons focus on various participants of the educational process, i.e. teachers, pupils, parents, headteachers, counsellors

  • Název v anglickém jazyce

    Selected Results of an Analysis of Opinions of Czech and Slovenian Parents of Elementary School Pupils in the Context of Inclusive Education

  • Popis výsledku anglicky

    In our conditions, the inclusive form of education is a highly topical and discussed issue. In spite of the fact that the right of all persons to education is generally accepted, the inclusive form of education frequently raises various doubts in both the lay and professional community. Various concerns stem from inaccurate ideas of and insufficient information about successful delivery of inclusion. The first research into this area is connected with monitoring the negative influence of segregation of children with special educational needs. Researchers in 1970s were particularly interested in the effectiveness of educational approaches to pupils with impairment. Later research projects focused on the area of attitudes to the inclusive form of education and the effectiveness of the inclusive form of education (Hájková, Strnadová; 2010). Contemporary research studies of opinions about and attitudes to inclusive education of impaired persons focus on various participants of the educational process, i.e. teachers, pupils, parents, headteachers, counsellors

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    September

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    502-510

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus