Power and education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A73582934" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:73582934 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/Pedagogium_4-2015online.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/Pedagogium_4-2015online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Power and education
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we raise the question about the position of education in contemporary society, and we try to give an answer to it. We focus on two words: power and education, and we reflect the connection of these two terms from different points of view. At first we contemplate about the different types of power which can be found at school, second we consider the power of education, and third we seek the ways of making education even more powerful. It is a reflection on the potential of education as well as its limits. We also focus on aims which education has to fulfil.
Název v anglickém jazyce
Power and education
Popis výsledku anglicky
In this paper, we raise the question about the position of education in contemporary society, and we try to give an answer to it. We focus on two words: power and education, and we reflect the connection of these two terms from different points of view. At first we contemplate about the different types of power which can be found at school, second we consider the power of education, and third we seek the ways of making education even more powerful. It is a reflection on the potential of education as well as its limits. We also focus on aims which education has to fulfil.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium (print)
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
IV.
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
26-32
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—