Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Změny v prožívání toho, "co je důležité", u studentů FTK UP Olomouc zaznamenané prostřednictvím mentálního mapování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A33159726" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:33159726 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15510/16:33159726

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2016/e-Pedagogium_1-2016_online.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2016/e-Pedagogium_1-2016_online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Změny v prožívání toho, "co je důležité", u studentů FTK UP Olomouc zaznamenané prostřednictvím mentálního mapování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložená studie má za cíl prostřednictvím využití mentálních map zobrazit subjektivně významné hodnoty a potřeby účastníků zimního putovního kurzu neformálního vzdělávání. Zajímá nás, jaké hodnoty se v mentálních mapách objeví a jaké budou případné rozdíly v zobrazení mentálních map před putovním kurzem a po něm. Zjištěné hodnoty byly porovnávány s teorií hodnot V. E. Frankla a teorií potřeb A. Maslowa. V první části příspěvku je popsán zimní putovní kurz neformálního vzdělávání. Druhá část je věnována problematice mentálních map. Následuje seznámení s teorií V. E. Frankla a A. Maslowa. Výzkumný vzorek: studenti třetího ročníku oboru rekreologie FTK UP v Olomouci, účastníci pětidenního zimního kurzu neformálního vzdělávání na Velké Fatře. Každý respondent vytvořil dvě mentální mapy, jednu na začátku hlavní části putovního kurzu, druhou měsíc po jeho ukončení. Z výsledků četnostního zpracování vyplývá, že po intenzivním pobytu v přírodě se u probandů statisticky významně zvýšila četnost hodnot duchovních, vykazujících sebetranscendenci.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in perception of "what is important" among students at the Faculty of Physical Education, Palacký University in Olomouc, measured by means of mental mapping

  • Popis výsledku anglicky

    The presented study focuses the usage of the mental maps to depict subjectively perceived values and needs of the participants of a winter hiking course held as a part of informal education. We are interested to see which values will emerge in the mental maps and in the differences between the mental maps before and after the course. The values identified were compared with the theory of values proposed by F. E. Frankl and A. Maslow's theory of needs. The first part of the paper describes the informal winter hiking course. The second part is devoted to the issue of mental maps. Then the paper introduces the theories by V. E. Frankl and A. Maslow. Research sample: students of year three, Recreation and Leisure Studies, Faculty of Physical Education, Palacký University in Olomouc who participated in an informal five-day winter course in the Veľká Fatra Mountains. Each respondent developed two mental maps, one at the beginning of the main part of the hiking course, the second one month after its completion. The results of a quantitative analysis suggest that this intensive course in the nature significantly increased the number of spiritual values with signs self-transcendence.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium (print)

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    90-101

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus