Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Therapeutic and educational potential of combining Cognitive Behavioural therapy and Art - Qualitative analysis of a Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577227" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577227 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/rae-2016-0032" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/rae-2016-0032</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/rae-2016-0032" target="_blank" >10.1515/rae-2016-0032</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Therapeutic and educational potential of combining Cognitive Behavioural therapy and Art - Qualitative analysis of a Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cognitive behavioural psychotherapy is, just like other psychotherapeutic systems, of an eclectic nature. Should a therapist be successful across a wide range of issues, he/she needs to be adaptable, flexible and eclectic in terms of the techniques applied. Eclectically oriented therapists use a wide range of interventions; however, they adhere to individual theoretical structures. The aim of the paper is to point out the application of a combination of artistic activities within the system of the Cognitive behavioural therapy. For this purpose the paper presents a qualitative analysis of two case studies. We formulated the following research questions. Can the methods of combining the cognitive behavioural therapy and art accelerate the course of therapy? Can the methods of combining the cognitive behavioural therapy and art be perceived by the client as effective? The phenomenon investigated in the case study is a functional analysis of a client's case and subsequent application of therapeutic and educational techniques of the Cognitive behavioural therapy and art. In both case studies it was demonstrated that the involvement of therapeutic elements accelerated the course of therapy. The clients in the research sample assessed the therapy as beneficial.

  • Název v anglickém jazyce

    Therapeutic and educational potential of combining Cognitive Behavioural therapy and Art - Qualitative analysis of a Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    Cognitive behavioural psychotherapy is, just like other psychotherapeutic systems, of an eclectic nature. Should a therapist be successful across a wide range of issues, he/she needs to be adaptable, flexible and eclectic in terms of the techniques applied. Eclectically oriented therapists use a wide range of interventions; however, they adhere to individual theoretical structures. The aim of the paper is to point out the application of a combination of artistic activities within the system of the Cognitive behavioural therapy. For this purpose the paper presents a qualitative analysis of two case studies. We formulated the following research questions. Can the methods of combining the cognitive behavioural therapy and art accelerate the course of therapy? Can the methods of combining the cognitive behavioural therapy and art be perceived by the client as effective? The phenomenon investigated in the case study is a functional analysis of a client's case and subsequent application of therapeutic and educational techniques of the Cognitive behavioural therapy and art. In both case studies it was demonstrated that the involvement of therapeutic elements accelerated the course of therapy. The clients in the research sample assessed the therapy as beneficial.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Review of artistic education

  • ISSN

    2069-7554

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11-12

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    268-276

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus