Microsoft Azure - jedna z možných cest k virtualizaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577644" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577644 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2016/01/19.pdf" target="_blank" >http://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2016/01/19.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2016.019" target="_blank" >10.5507/tvv.2016.019</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Microsoft Azure - jedna z možných cest k virtualizaci
Popis výsledku v původním jazyce
Virtualizace a virtualizační technologie v současnosti představují mocný nástroj pro konsolidaci a zjednodušení zprávy rozlehlých hardwarových a softwarových struktur. Z hlediska uplatnitelnosti je tedy jejich potenciál velmi rozsáhlý, a proto jsou využívány v mnoha odvětvích a oborech. Jejich využití je ale spojeno s nemalými investicemi, které jsou potřebné pro vybudování potřebného technologického zázemí, což může být důvodem, proč se ještě masivněji nerozšířili v podmínkách vzdělávacích institucí. Využití virtualizace a virtualizačních technologií ve vzdělávacích institucích se jeví jako velmi přínosné a z pohledu učitelů i žáků jako podnětné. Je možné je využívat nejen pro zajištění chodu školních informačních systémů, ale také k samotné výuce žáků či studentů. Pro žákovské pokusy, ale většinou nejsou prostředky pro vybudování potřebného technologického zázemí a to částečně platí i pro možnosti nasazení v produkčním prostředí. Platforma Microsoft Azure, představuje jednu z cest, jak s relativně nízkými náklady využít potenciál virtualizačních technologií v prostředí vzdělávacích institucí, jak pro produkční nasazení, tak pro testovací či výukové účely. Předložená stať tedy popisuje možnosti využití této cloudové platformy a taktéž přibližuje podstatu vlastního procesu virtualizace a související typologie virtualizačních technologií.Resumé příspěvku v jazyce příspěvku.
Název v anglickém jazyce
Microsoft Azure - One of the Possible Ways to Virtualization
Popis výsledku anglicky
At present, virtualization and virtualization technologies represent a powerful tool for the consolidation and simplification of extensive hardware and software structures. Therefore, from the viewpoint of applicability, the potential of virtualization is immense, and virtualization technologies are used in many industries and disciplines. However, their use is connected with considerable investments in the construction of necessary technology background, which may be the reason why the virtualization technologies have not expanded massively in terms of educational institutions yet. The use of virtualization and virtualization technologies at educational institutions appears as very beneficial, and from the perspective of teachers and pupils as challenging. Virtualization can be used not only for running school computer systems, but also for the purposes of the very teaching of pupils and students. Although virtualization would be a very useful tool in students' experiments, unfortunately there are not sufficient funds for building technological facilities, which partly applies to the possibility of its deployment in production, too. Microsoft Azure platform represents one of the ways towards the use of the potential of virtualization technologies at educational institutions at relatively low costs, both for production, and testing or training purposes. The submitted paper describes the possibilities of using this cloud platform and expounds the principle of the actual process of virtualization and virtualization technologies as well as the related typologies of virtualization technologies.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
139-147
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—