Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrated Pupil at Primary School in the Inclusive Environment in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577741" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577741 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integrated Pupil at Primary School in the Inclusive Environment in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As a part of the grant project titled Social aspects of inclusion in basic education in the context of international research (the research is a part of the international project - Inclusive Education - Institute for Research and Development at Faculty of Education - Palacky University, Olomouc, Czech Republic) was realized the research aimed at fulfilling of the part of the project. In this sub-key activity, we focused on the area of the acceptance or rejection of integrated pupils into the mainstream schools. Solving the problems is in the Czech Republic very actual, even since the end of the 20th century became one of the priority objectives of the educational policy of our country. The research sample consisted of 78 primary school pupils and as a research method we chose sociometer. Through the contribution we would like to introduce the results from the research.

  • Název v anglickém jazyce

    Integrated Pupil at Primary School in the Inclusive Environment in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    As a part of the grant project titled Social aspects of inclusion in basic education in the context of international research (the research is a part of the international project - Inclusive Education - Institute for Research and Development at Faculty of Education - Palacky University, Olomouc, Czech Republic) was realized the research aimed at fulfilling of the part of the project. In this sub-key activity, we focused on the area of the acceptance or rejection of integrated pupils into the mainstream schools. Solving the problems is in the Czech Republic very actual, even since the end of the 20th century became one of the priority objectives of the educational policy of our country. The research sample consisted of 78 primary school pupils and as a research method we chose sociometer. Through the contribution we would like to introduce the results from the research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED 2016 Proceeding

  • ISBN

    978-84-608-5617-7

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    530-534

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    7. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku