Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental Use of Electromagnetic Articulography (Ag501) in the Speech Therapy Intervention and Education of University Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577905" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577905 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/SEBKOVA2016EXP" target="_blank" >https://library.iated.org/view/SEBKOVA2016EXP</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2016.1685" target="_blank" >10.21125/edulearn.2016.1685</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental Use of Electromagnetic Articulography (Ag501) in the Speech Therapy Intervention and Education of University Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Speech and language therapy university studies are one of the most demanding from the curriculum, but also technology point of view. To be prepared for modern speech and language therapy and teaching practice (as speech and language therapists study and work in the Czech Republic and in many other countries under the study programs and professional fields of special needs education), the students must obtain a lot skills, including those related to special technical equipment utilization and research-based practice. The aim of this research paper is to introduce the possible use of special technical equipment in special needs education treatment to enhance better visual feedback for university students with speech difficulties. It suggests the possibilities of application of this scientific method in special needs support services at universities, improving consequently the education of future speech and language therapists - university students by using research-based practice. The paper briefly introduce the principle of electromagnetic articulography (EMA) analysis and its utilization in speech therapy intervention and education of persons with communication disability at university level.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental Use of Electromagnetic Articulography (Ag501) in the Speech Therapy Intervention and Education of University Students

  • Popis výsledku anglicky

    Speech and language therapy university studies are one of the most demanding from the curriculum, but also technology point of view. To be prepared for modern speech and language therapy and teaching practice (as speech and language therapists study and work in the Czech Republic and in many other countries under the study programs and professional fields of special needs education), the students must obtain a lot skills, including those related to special technical equipment utilization and research-based practice. The aim of this research paper is to introduce the possible use of special technical equipment in special needs education treatment to enhance better visual feedback for university students with speech difficulties. It suggests the possibilities of application of this scientific method in special needs support services at universities, improving consequently the education of future speech and language therapists - university students by using research-based practice. The paper briefly introduce the principle of electromagnetic articulography (EMA) analysis and its utilization in speech therapy intervention and education of persons with communication disability at university level.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN16 Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    3155-3161

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    4. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku