Přesvědčení o připravenosti budoucích učitelů matematiky jako didaktická výzva primárního vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73578990" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73578990 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přesvědčení o připravenosti budoucích učitelů matematiky jako didaktická výzva primárního vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace s názvem Přesvědčení o připravenosti budoucích učitelů matematiky jako didaktická výzva primárního vzdělávání vychází z předpokladu, že pozitivní přesvědčení pregraduálních učitelů matematiky primárního vzdělávání o kvalitě jejich didaktické přípravy může být zárukou kladného vztahu k jejich budoucí profesi. Publikace je uvozena připomenutím vybraných aspektů osobnosti učitele a jeho profesní identity, které chápeme jako společné východisko pro všechny další části studie. Jejím základem byl realizovaný výzkum, jehož výsledky jsou podrobně analyzovány v pěti klíčových oblastech. Práce je doplněna podněty pro didaktické semináře primárního vzdělávání v matematice s důrazem na využití potenciálů vhodně zvolených úloh. Publikace je zakončena východisky pro další zkoumání v dané problematice.
Název v anglickém jazyce
Beliefs Concerning the Preparedness of Future Mathematics Teachers as a Didactic Challenge of Primary Education
Popis výsledku anglicky
The publication is based on the assumption that positive beliefs of pre-gradual primary-school mathematics teachers about the quality of their didactic training may constitute a guarantee of a positive relationship to their future occupation. Therefore, the monograph is an attempt at encompassing this, in our environment not really explored, area of the teacher's professional training from the broadest perspective possible. There is summarisation of selected aspects of the teacher's personality and his/her professional identity as a dealt with in several connections - his/her professional growth, beliefs, attitudes, knowledge and competencies. From the outside, the relevant factors affecting the teacher's training are summarised under the standards of the teaching profession and the teacher's cooperation with colleagues and parents. The publication was based on a conducted research the results of which were summarised in the following part. These results are analysed in detail in five selected areas. The third chapter indicates possible stimuli for the didactic seminars under the programme of Teaching Mathematics at Primary School, with an emphasis on the utilisation of the potential of suitably chosen tasks: tasks with anti-signal words, tasks to develop functional thinking, tasks taken from international researches, tasks taken from mathematical contests, and research tasks. A separate part is devoted to the work with mistakes in mathematics lessons. The publication is concluded with the bases for further research - the conducted and planned researches among first-year students of Teaching Mathematics, in didactic seminars for teaching first-level primary-school mathematics, before and after completing the teaching experience, and after passing the final state exams.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-5047-6
Počet stran knihy
128
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—