Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přesvědčení o připravenosti budoucích učitelů matematiky jako didaktická výzva primárního vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73578990" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73578990 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přesvědčení o připravenosti budoucích učitelů matematiky jako didaktická výzva primárního vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace s názvem Přesvědčení o připravenosti budoucích učitelů matematiky jako didaktická výzva primárního vzdělávání vychází z předpokladu, že pozitivní přesvědčení pregraduálních učitelů matematiky primárního vzdělávání o kvalitě jejich didaktické přípravy může být zárukou kladného vztahu k jejich budoucí profesi. Publikace je uvozena připomenutím vybraných aspektů osobnosti učitele a jeho profesní identity, které chápeme jako společné východisko pro všechny další části studie. Jejím základem byl realizovaný výzkum, jehož výsledky jsou podrobně analyzovány v pěti klíčových oblastech. Práce je doplněna podněty pro didaktické semináře primárního vzdělávání v matematice s důrazem na využití potenciálů vhodně zvolených úloh. Publikace je zakončena východisky pro další zkoumání v dané problematice.

  • Název v anglickém jazyce

    Beliefs Concerning the Preparedness of Future Mathematics Teachers as a Didactic Challenge of Primary Education

  • Popis výsledku anglicky

    The publication is based on the assumption that positive beliefs of pre-gradual primary-school mathematics teachers about the quality of their didactic training may constitute a guarantee of a positive relationship to their future occupation. Therefore, the monograph is an attempt at encompassing this, in our environment not really explored, area of the teacher's professional training from the broadest perspective possible. There is summarisation of selected aspects of the teacher's personality and his/her professional identity as a dealt with in several connections - his/her professional growth, beliefs, attitudes, knowledge and competencies. From the outside, the relevant factors affecting the teacher's training are summarised under the standards of the teaching profession and the teacher's cooperation with colleagues and parents. The publication was based on a conducted research the results of which were summarised in the following part. These results are analysed in detail in five selected areas. The third chapter indicates possible stimuli for the didactic seminars under the programme of Teaching Mathematics at Primary School, with an emphasis on the utilisation of the potential of suitably chosen tasks: tasks with anti-signal words, tasks to develop functional thinking, tasks taken from international researches, tasks taken from mathematical contests, and research tasks. A separate part is devoted to the work with mistakes in mathematics lessons. The publication is concluded with the bases for further research - the conducted and planned researches among first-year students of Teaching Mathematics, in didactic seminars for teaching first-level primary-school mathematics, before and after completing the teaching experience, and after passing the final state exams.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5047-6

  • Počet stran knihy

    128

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy