Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Personality development of prospective mathematics teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73598198" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73598198 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.19.24456409" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/pdf.19.24456409</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.19.24456409" target="_blank" >10.5507/pdf.19.24456409</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Personality development of prospective mathematics teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The publication entitled Personality development of prospective mathematic teachers is based on the assumption that positive beliefs of pre-gradual primary-school mathematics teachers about the quality not only of their didactic and mathematic training, but as well as pedagogical-psychological preparadness, may constitute a guarantee of a positive relationship to their future occupation. The word “development” in the title of the publication indicates that we see the formation of these positive beliefs as an active and continuous process of searching for suitable approaches to achieve this objective. Therefore, the monograph is an attempt at encompassing this, in our environment not really explored, area of the teacher’s professional training from the broadest perspective possible.

  • Název v anglickém jazyce

    Personality development of prospective mathematics teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The publication entitled Personality development of prospective mathematic teachers is based on the assumption that positive beliefs of pre-gradual primary-school mathematics teachers about the quality not only of their didactic and mathematic training, but as well as pedagogical-psychological preparadness, may constitute a guarantee of a positive relationship to their future occupation. The word “development” in the title of the publication indicates that we see the formation of these positive beliefs as an active and continuous process of searching for suitable approaches to achieve this objective. Therefore, the monograph is an attempt at encompassing this, in our environment not really explored, area of the teacher’s professional training from the broadest perspective possible.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5640-9

  • Počet stran knihy

    134

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy