Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aplication of Selected Outcomer from PISA and PIAAC Researches to Czech Curriculum and Reading Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579357" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579357 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.13189/ujer.2016.040910" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.13189/ujer.2016.040910</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13189/ujer.2016.040910" target="_blank" >10.13189/ujer.2016.040910</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aplication of Selected Outcomer from PISA and PIAAC Researches to Czech Curriculum and Reading Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with problematic fields which influence the level of reading strategies of fifteen to nineteen years old pupils (e.g. selected productive learning activities, work with diverse types of texts and information sources etc.). Moreover, the paper provides information about efficiency testing of pupils in selected reading strategies during entrance examination to high school and high school graduation exams. What is the connection between the trends in the Czech and foreign curriculum based upon the PISA and PIAAC outcome application. The aim of this paper is the reflection and analysis of key issues of the functional reading literacy, the methods employed were: content analysis of a selected part of the Czech curriculum, outcome comparation of international reading literacy researches PISA and PIAAC, reflection and analysis of approaches to test tasks for entrance examination to high school. This paper points out the complexity of curricular system i.e. interdependence of primary, secondary and lifelong reading education.

  • Název v anglickém jazyce

    Aplication of Selected Outcomer from PISA and PIAAC Researches to Czech Curriculum and Reading Education

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with problematic fields which influence the level of reading strategies of fifteen to nineteen years old pupils (e.g. selected productive learning activities, work with diverse types of texts and information sources etc.). Moreover, the paper provides information about efficiency testing of pupils in selected reading strategies during entrance examination to high school and high school graduation exams. What is the connection between the trends in the Czech and foreign curriculum based upon the PISA and PIAAC outcome application. The aim of this paper is the reflection and analysis of key issues of the functional reading literacy, the methods employed were: content analysis of a selected part of the Czech curriculum, outcome comparation of international reading literacy researches PISA and PIAAC, reflection and analysis of approaches to test tasks for entrance examination to high school. This paper points out the complexity of curricular system i.e. interdependence of primary, secondary and lifelong reading education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Universal Journal of Educational Research

  • ISSN

    2332-3213

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4(9)

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    2002-2010

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus