Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mezinárodní výzkumy čtenářské gramotnosti u dětí (PISA) a dospělých (PIAAC) jako výzva pro učitele i veřejnost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A73576247" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:73576247 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mezinárodní výzkumy čtenářské gramotnosti u dětí (PISA) a dospělých (PIAAC) jako výzva pro učitele i veřejnost

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložená diskusní studie se zabývá zamyšlením se nad paralelní interpretací výsledků mezinárodních šetření čtenářské gramotnosti u patnáctiletých žáků (PISA) a dospělé populace obyvatel (PIAAC). V předloženém příspěvku jsou identifikovány možné klíčové problémy v oblasti čtenářské gramotnosti české populace. Příspěvek také pojednává o zhoršených výsledcích, které se projevily u nejmladší zkoumané věkové skupiny, dále je vymezena problematika rozdílné úrovně čtenářské gramotnosti u dospělé populace (s vymezením zaměření na vybranou hraniční specifickou kategorii výzkumné vzorku čtenářů, tj. v šetření PISA jde o patnáctileté žáky ZŠ, v šetření PIAAC jde o skupinu šestnáctiletých až čtyřiadvacetiletých čtenářů). Hlavním cílem tohoto příspěvku je zamyslet se nad možnostmi propojení výstupů obou výzkumů čtenářské, resp. funkční gramotnosti a školní praxe v naší české realitě.

  • Název v anglickém jazyce

    International surveysof literacyamong children(PISA) andadults (PIAAC) as a challengefor teachersand the public

  • Popis výsledku anglicky

    Presented discussion of the study deals with the reflection of a parallel interpretation of the results of the international survey of reading literacy among fifteen year old pupils (PISA) and the adult population (PIAAC). In the present work possible key issues in the field of literacy in Czech populationare identified. The resultsworse than European standard, which were reflected in the youngest age group surveyed are also discussed, further the issue of different levels of literacy among the adult population is defined (with a focus on defining the border selected a specific category of research sample of readers. PISA deals with fifteen year old students of elementary school, the survey PIAAC deals with a group of sixteen to twenty-four year old readers). The main objective of this study is to reflect on the possibilities of linking the outputs of both readership surveys, such as functional literacy and school practice in our Czech environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Motus in Verbo

  • ISSN

    1339-0392

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    44-57

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus