Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Readers Ways by Connecting Outcomes of PISA and PIAAC Research and Today's Czech School Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158154" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158154 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Readers Ways by Connecting Outcomes of PISA and PIAAC Research and Today's Czech School Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to think about key issues of readers 'comprehension literacy of specific category of research sample (fifteen and twenty-four) readers. To what extent is the information of both international researches implemented into realityand chosen curriculum. In the first part of the article is introduced the basic terminology (literacy according to OECD, functional literacy and reader's literacy). It is essential to understand that it is not just about literacy skills, i.e. being ableto read texts and understand them, but also the skills to find, process, and compare the information contained in the text, and reproduce text content. In the second part the article thinks about and compares selected key data from international PISA and PIAAC research for specific category of research sample (fifteen and twenty-four years old readers). It is also worth considering whether the teaching community and the general public are aware of the need for specific measurements and

  • Název v anglickém jazyce

    Readers Ways by Connecting Outcomes of PISA and PIAAC Research and Today's Czech School Practice

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to think about key issues of readers 'comprehension literacy of specific category of research sample (fifteen and twenty-four) readers. To what extent is the information of both international researches implemented into realityand chosen curriculum. In the first part of the article is introduced the basic terminology (literacy according to OECD, functional literacy and reader's literacy). It is essential to understand that it is not just about literacy skills, i.e. being ableto read texts and understand them, but also the skills to find, process, and compare the information contained in the text, and reproduce text content. In the second part the article thinks about and compares selected key data from international PISA and PIAAC research for specific category of research sample (fifteen and twenty-four years old readers). It is also worth considering whether the teaching community and the general public are aware of the need for specific measurements and

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ADVED15 Proceedings

  • ISBN

    978-605-64453-4-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    61-69

  • Název nakladatele

    Ocerint

  • Místo vydání

    Istanbul

  • Místo konání akce

    Istanbul Turkey

  • Datum konání akce

    12. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku