Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Outcomes of PISA and PIAAC Research and Today’s Czech School Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73584281" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73584281 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Outcomes of PISA and PIAAC Research and Today’s Czech School Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to think about key issues of readers’ comprehension literacy of a specific category of research sample readers (15-24 years old). To what extent is the information of both international researches implemented into reality and chosen curriculum. In the first part of the article is introduced the basic terminology (literacy, according to Organisation for Economic Co-operation and Development [OECD], functional literacy, and reader’s literacy). It is essential to understand that it is not just about literacy skills, i.e., being able to read texts and understand them, but also the skills to find, process, and compare the information contained in the text, and reproduce text content. In the second part the article thinks about and compares selected key data from international Program for International Student Assessment (PISA) and Program for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC) research for specific category of research sample (15-24 years old readers). It is also worth considering whether the teaching community and the general public are aware of the need for specific measurements and the international comparison of literacy, in which the Czech Republic participates

  • Název v anglickém jazyce

    Outcomes of PISA and PIAAC Research and Today’s Czech School Practice

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to think about key issues of readers’ comprehension literacy of a specific category of research sample readers (15-24 years old). To what extent is the information of both international researches implemented into reality and chosen curriculum. In the first part of the article is introduced the basic terminology (literacy, according to Organisation for Economic Co-operation and Development [OECD], functional literacy, and reader’s literacy). It is essential to understand that it is not just about literacy skills, i.e., being able to read texts and understand them, but also the skills to find, process, and compare the information contained in the text, and reproduce text content. In the second part the article thinks about and compares selected key data from international Program for International Student Assessment (PISA) and Program for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC) research for specific category of research sample (15-24 years old readers). It is also worth considering whether the teaching community and the general public are aware of the need for specific measurements and the international comparison of literacy, in which the Czech Republic participates

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    US-China Education Review. B

  • ISSN

    2161-6248

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    91-98

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus