Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnota rodiny pohledem žáků se sluchovým postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579364" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579364 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.paidagogos.net/issues/2016/2/article.php?id=11" target="_blank" >http://www.paidagogos.net/issues/2016/2/article.php?id=11</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnota rodiny pohledem žáků se sluchovým postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Primární socializací v rodině získáváme hodnoty a hodnotový systém. Ten se v průběhu života různě modifikuje vlivem okolí a společnosti. Vzhledem k inkluzivnímu trendu nelze v naší pluralitní společnosti opomenout mládež s postižením a jejich hodnoty. Příspěvek přibližuje hodnoty a reflexi rodin žáků se sluchovým postižením (ve věku od 11 do 17 let) jakožto kulturně odlišné skupiny. K deskripci hodnot - vztahu jedinců se sluchovým postižením k rodině, byla využita kvantitativní metoda dotazníku, který obsahoval 28 výroků hodnocených Likertovou škálou. Výsledky reflexe rodiny byly dále komparovány na základě věku žáků, stupně sluchové ztráty a místa pobytu (internát - domov).

  • Název v anglickém jazyce

    The value of the family perceived by students with hearing impairment

  • Popis výsledku anglicky

    Owing to the primary socialization in family enables us to adopt values and the system of values. This system is constantly modified by the influence of the environment and society. Taking into consideration the inclusive trend, we cannot omit young people with impairments, including their needs, in our society. This contribution aims at the description of values and reflexion of families with hearing impaired pupils (aged from 11 to 17) as a different group from cultural point of view. For description of the values, the relationship of people with hearing impairment to their families, was used a quantitative method of the questionnaire containing 28 propositions, evaluated by the Likert's scale. The results of the reflexion were further compared on the base of the age of pupils, the level of hearing loss and the place of stay (the hall of residence - home).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paidagogos

  • ISSN

    1213-3809

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    183-195

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus