Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Personal Pronouns in the Writing of Czech Advances Students of English

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579557" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579557 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Personal Pronouns in the Writing of Czech Advances Students of English

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper sums up partial results of a long-term project aimed at determining specific needs in teaching advanced English students at the Faculty of Education, Palacký University. On higher levels of proficiency, progress of foreign language students is believed to be slower and difficult to measure. There is a tendency to make quantitative mistakes, that is to use certain foreign language items with a different frequency than is natural in authentic foreign texts. Through a series of primarily quantitative analyses of various features of advanced English students' texts, we aspire to make our teaching more focused and hence more efficient. One of the differences between native and non-native texts we identified so far was a higher density of personal pronouns in the latter ones. The paper attempts to determine the causes of this discrepancy.

  • Název v anglickém jazyce

    Personal Pronouns in the Writing of Czech Advances Students of English

  • Popis výsledku anglicky

    The paper sums up partial results of a long-term project aimed at determining specific needs in teaching advanced English students at the Faculty of Education, Palacký University. On higher levels of proficiency, progress of foreign language students is believed to be slower and difficult to measure. There is a tendency to make quantitative mistakes, that is to use certain foreign language items with a different frequency than is natural in authentic foreign texts. Through a series of primarily quantitative analyses of various features of advanced English students' texts, we aspire to make our teaching more focused and hence more efficient. One of the differences between native and non-native texts we identified so far was a higher density of personal pronouns in the latter ones. The paper attempts to determine the causes of this discrepancy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Silesian Studies in English 2015. Proceedings of the 4th International Conference of English and American Studies

  • ISBN

    978-80-7510-204-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    92-100

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita, Filozoficko-přírodovědecká fakulta

  • Místo vydání

    Opava

  • Místo konání akce

    Opava

  • Datum konání akce

    14. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku