Personal Pronouns in the Writing of Czech Advances Students of English
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579557" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579557 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Personal Pronouns in the Writing of Czech Advances Students of English
Popis výsledku v původním jazyce
The paper sums up partial results of a long-term project aimed at determining specific needs in teaching advanced English students at the Faculty of Education, Palacký University. On higher levels of proficiency, progress of foreign language students is believed to be slower and difficult to measure. There is a tendency to make quantitative mistakes, that is to use certain foreign language items with a different frequency than is natural in authentic foreign texts. Through a series of primarily quantitative analyses of various features of advanced English students' texts, we aspire to make our teaching more focused and hence more efficient. One of the differences between native and non-native texts we identified so far was a higher density of personal pronouns in the latter ones. The paper attempts to determine the causes of this discrepancy.
Název v anglickém jazyce
Personal Pronouns in the Writing of Czech Advances Students of English
Popis výsledku anglicky
The paper sums up partial results of a long-term project aimed at determining specific needs in teaching advanced English students at the Faculty of Education, Palacký University. On higher levels of proficiency, progress of foreign language students is believed to be slower and difficult to measure. There is a tendency to make quantitative mistakes, that is to use certain foreign language items with a different frequency than is natural in authentic foreign texts. Through a series of primarily quantitative analyses of various features of advanced English students' texts, we aspire to make our teaching more focused and hence more efficient. One of the differences between native and non-native texts we identified so far was a higher density of personal pronouns in the latter ones. The paper attempts to determine the causes of this discrepancy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Silesian Studies in English 2015. Proceedings of the 4th International Conference of English and American Studies
ISBN
978-80-7510-204-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
92-100
Název nakladatele
Slezská univerzita, Filozoficko-přírodovědecká fakulta
Místo vydání
Opava
Místo konání akce
Opava
Datum konání akce
14. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—